تاریخ: ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۳۴
بازدید: ۲۵۴
کد خبر: ۲۴۸۰۴۴
سرویس خبر : آهن و فولاد

پیشنهادات محدود کارخانه ها، قیمت فولاد تخت داخلی روسیه را افزایش داد

‌می‌متالز - قیمت فولاد تخت داخلی در منطقه فدرال مرکزی در اطراف مسکو، طی هفت روز منتهی به دوشنبه (۳۱ ژانویه)، علیرغم تقاضای ضعیف در زمستان، پس از ارائه حجم محدودی از ورق و ورق نورد گرم برای حمل و نقل در فوریه توسط تولیدکنندگان، عمدتاً به دلیل موارد مختلف افزایش یافت.

بازار ورق فولادی روسیه

به گزارش می‌متالز، برخی از سهامداران که به طور فعال در حال ساخت سهام محصولات تخت فولادی خود بودند تا برای شروع فصل ساخت و ساز از ماه مارس آماده شوند، نتوانستند نیاز‌های خود را در تامین ورق‌های فولادی و ورق نورد گرم به طور کامل برطرف کنند.

یکی از سهامداران بزرگ گفت: تامین کنندگان ما ۲۵ تا ۷۵ درصد از نیاز‌های معمول ماهانه ما را در ورق‌های فولادی تأمین کرده اند.

NLMK (فولاد نوولیپتسک) و MMK (کارخانه آهن و فولاد Magnitogorsk) به دلیل تعمیر و نگهداری تجهیزات، حجم محدودی ورق نورد گرم عرضه می‌کنند.

برخی از تولیدکنندگان ورق نورد گرم قبلاً اشاره کرده‌اند که با توجه به کمبود فعلی مواد از سوی تولیدکنندگان با افزایش قیمت‌های صادراتی، انتظار می‌رفت که قیمت محموله‌های تحویل مارس حتی بالاتر از نرخ‌های ارسال فوریه باشد.

بازار ورق نورد گرم

ارزیابی قیمت هفتگی Fastmarkets برای ورق فولادی داخلی cpt مسکو، روسیه، ۷۷۰۰۰ – ۷۸۰۰۰ روبل (۱۰۰۰ – ۱۰۱۳ دلار) در هر تن در روز دوشنبه بود و شامل مالیات بر ارزش افزوده ۲۰ درصدی بود که از ۷۶۰۰۰ روبل به میزان ۱۰۰۰ روبل کاهش یافت.

برای معامله گران، ورق نورد گرم با حمل و نقل فوریه از Severstal با قیمت ۷۸،۰۰۰ روبل در هر تن cpt، بدون تغییر نسبت به هفته قبل و ۲،۰۰۰ روبل بالاتر از قیمت ارسال ژانویه اعلام شده در دسامبر، عرضه شد.

به گفته یکی از سهامداران، برای معامله گرانی که با Severstal قرارداد‌های سهام دارند، قیمت ۷۷۰۰۰ روبل به ازای هر تن cpt فقط برای چند روز در دسترس بود. این قیمت در مقایسه با نرخ کارخانه برای دارندگان چنین قراردادی در یک هفته قبل، ۱۰۰۰ روبل در هر تن cpt افزایش داشت. طبق اعلام سهامداران، برای خرید از اول فوریه، قیمت جدید ۷۸۰۰۰ روبل در هر تن cpt اعمال خواهد شد.

طبق این قرارداد، سهامداران مواد را بدون پرداخت دریافت می‌کنند و می‌توانند تناژ‌های مورد توافق را از سهامی که دارند در هر زمان در یک دوره معین، به قیمتی که در آن زمان وجود دارد، خریداری کنند.

ورق نورد گرم در گیج ۴ میلی متری از تاجران بزرگ در بازار ثانویه با قیمت ۸۰۰۰۰ روبل در هر تن در روز دوشنبه در دسترس بود که از ۷۷۰۰۰ تا ۷۸۰۰۰ روبل در هر تن نسبت به هفته قبل، ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ روبل در هر تن افزایش یافت.

بازار پیلت

ارزیابی قیمت هفتگی Fastmarkets برای ورق فولادی، داخلی cpt مسکو، با احتساب مالیات بر ارزش افزوده، بین ۸۵۰۰۰ تا ۸۶۰۰۰ روبل در هر تن در روز دوشنبه بود که نسبت به ۸۱۰۰۰ تا ۸۵۰۰۰ روبل در هر تن در هفته قبل، ۱۰۰۰ تا ۴۰۰۰ روبل افزایش داشت.

آشا استیل ورق ۱۲ تا ۵۰ میلی‌متری محموله فوریه را با قیمت ۸۵۰۰۰ – ۸۶۰۰۰ روبل در هر تن عرضه کرد، در حالی که قیمت یک هفته قبل از آن ۸۵۰۰۰ روبل در هر تن بود و قیمت محموله ژانویه آن ۸۲۰۰۰ – ۸۳۰۰۰ روبل در هر تن cpt اعلام شد.

پیشنهادات شرکت آهن و فولاد آلچفسک ۸۵۰۰۰ روبل در هر تن بود که نسبت به ۷۸۰۰۰ روبل در ماه قبل ۷۰۰۰ روبل در هر تن افزایش داشت. گفته می‌شد تولیدکننده در شرایطی است که در صورت پیش پرداخت تخفیف می‌دهد، اما هیچ خریداری علاقه‌ای نشان نداد.

یکی از سهامداران گفت: “ما در گذشته مشکلاتی را تجربه کردیم و بر اساس همین تجربیات ما معامله با آلچفسک را بر اساس شرایط پیش پرداخت خطرناک می‌دانیم. ”

سهامدار دیگری گفت: ” آلچفسک، می‌تواند ۱۰۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰ تن فولاد با کیفیت درجه ۳ را با ضخامت ۱۸ میلی متر برای تحویل فوریه ارائه دهد. NLMK نمی‌تواند مواد بالاتر از ۱۶ میلی متر را ارائه دهد، بنابراین آلچفسک می‌تواند قیمت نهایی خود را بدست آورد. ”

قبلا پیلت آلچفسک به خاطر مبدا با تخفیف عرضه می‌شد چرا که مرکز تولید در منطقه دونباس در شرق اوکراین – که تحت کنترل شورشیان طرفدار روسیه است – مستقر است. از ۱۵ نوامبر ۲۰۲۱، کالا‌هایی که از مناطق خاصی از دونباس که تحت کنترل شورشیان طرفدار روسیه است، با کالا‌های منشأ روسی که برای خرید توسط نهاد‌های دولتی و شهرداری روسیه است، با شرایط برابر رفتار می‌شوند.

ورق، در گیج ۲۰ میلی متری توسط یکی از تاجران بزرگ در بازار ثانویه با قیمت ۸۷۰۰۰ تا ۸۸۰۰۰ روبل به ازای هر تن cpt در روز دوشنبه در دسترس بود که نسبت به ۸۵۰۰۰ – ۸۶۰۰۰ روبل در هفته قبل ۲۰۰۰ روبل افزایش داشت.

بازار ورق نورد سرد

ارزیابی قیمت هفتگی Fastmarkets برای ورق نورد سرد فولادی داخلی cpt مسکو، روسیه ۸۶۰۰۰ روبل در هر تن در روز دوشنبه بود که نسبت به ۸۳۰۰۰ – ۸۵۰۰۰ روبل در هر تن در هفته قبل، ۱۰۰۰ تا ۳۰۰۰ روبل افزایش داشت. قیمت‌ها به دنبال روند صعودی قیمت ورق نورد گرم افزایش یافت.

علاقه خرید توسط سهامداران محلی محدود بود.

برای Severstal قیمت مواد ۸۶،۰۰۰ روبل در هر تن cpt اعلام شد که حدود ۲،۰۰۰ روبل در هر تن ماهانه افزایش یافته است.

منبع: آرتان پرس

عناوین برگزیده