تاریخ: ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۵۰
بازدید: ۱۱۳
کد خبر: ۲۴۸۰۴۸
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

۱۲۷ تن سنگ معدن غیرمجاز ۹ ماهه امسال در اسفراین کشف شد

‌می‌متالز - معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خراسان شمالی گفت: ۹ ماهه امسال ۱۲۷ تن و ۸۴۸ کیلوگرم سنگ معدن که به صورت غیرمجاز از معادن اسفراین برداشت شده بود، کشف شد.

به گزارش می‌متالز، سرهنگ سجاد نامور روز پنجشنبه اظهار داشت: سنگ معدن سرب و روی که به صورت غیرمجاز از معادن شهرستان برداشت و به خارج استان منتقل می‌شود.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خراسان شمالی افزود: این ماده معدنی از معادن مختلف از جمله منطقه روستای سست و یا گراتی برداشت شده است که در این زمینه امسال ۳۱ نفر دستگیر شدند.

وی گفت: با توجه به اجرای طرح عملیاتی مبارزه با استفاده غیر مجاز از معادن، پنج دستگاه خودرو حامل سنگ معدن غیر مجاز در شهرستان اسفراین توقیف شد.

وی با اشاره به اینکه پیش از این معدن سرب و روی در منطقه آلبلاغ در اسفراین عرضه برداشت‌های غیرمجاز سودجویان شده بود خاطرنشان کرد: اکنون با استقرار نیروی حفاظتی، امنیت در این معدن حاصل شده است، اما برداشت کنندگان غیرمجاز، سرب و روی را از سایر معادن برداشت می‌کنند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: خودرو‌های توقیفی به پارکینگ منتقل و سنگ معدن کشف شده تحویل نماینده شرکت امین حافظ بجنورد شد.

حفاظت از معدن مطابق ماده ۱۹ قانون معادن بر حسب درخواست بهره بردار بر عهده نیروی انتظامی است.

شهرستان ۱۲۰ هزار نفری اسفراین در ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی بجنورد قرار دارد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) خراسان شمالی

عناوین برگزیده