تاریخ: ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۰۵
بازدید: ۱۸۳
کد خبر: ۲۴۸۰۷۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

قیمت دلار صرافی ملی امروز دوشنبه ۱۸بهمن ۱۴۰۰

‌می‌متالز - قیمت دلار صرافی ملی امروز ۱۸بهمن ۱۴۰۰ رقم ۲۴ هزار و ۴۴۸ تومان اعلام شد. قیمت یورو برای فروش در صرافی ملی ۲۸ هزار و ۲۰۴ هزار تومان ثبت شد.

به گزارش می‌متالز، امروز دوشنبه ۱۸بهمن قیمت دلار در صرافی ملی رقم ۲۴ هزار و ۴۴۸ تومان اعلام شد. نرخ خرید دلار در این صرافی نیز ۲۴ هزار و ۲۰۵ هزار تومان تعیین شد.

قیمت یورو نیز برای فروش در صرافی ملی ۲۸ هزار و ۲۰۴ هزار تومان اعلام شده؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی ۲۷ هزار و ۹۲۳ تومان قیمت خورده است.

قیمت دلار صرافی ملی امروز دوشنبه ۱۸بهمن ۱۴۰۰

دیروز یکشنبه  بازار آزاد ارز تهران مجددا و مانند روز شنبه با کاهش قیمت کار خود را آغاز کرد. معامله‌گران ارزی بازار تهران که در پایان ساعات کاری روز شنبه معاملات دلاری خود را در سطح قیمتی ۲۶ هزار و ۶۰۰ تومان بسته بودند با شروع نخستین ساعات کاری روز یکشنبه شاهد عبور نرخ این اسکناس آمریکایی از نیمه کانال ۲۶ هزار تومانی و رسیدن به سطح قیمتی ۲۶ هزار و ۴۵۰ تومان بودند.

این روند کاهشی در روز گذشته باز هم ادامه داشت به‌ صورتی که ظهر دیروز ارقامی حوالی ۲۶ هزار و ۲۵۰ تا ۲۶ هزار و۳۵۰ تومان نیز برای فروش دلار مطرح می‌شد. اما با عبور از نیمه روز یکشنبه بازار کم کم از روند کاهشی خود دست کشید و با بالا رفتن اندک تعداد خریداران دلار توانست به آهستگی و تا انتهای روز به قیمت خود در روز شنبه برسد.

شرایط بازار دلار

طبق مشاهدات ثبت شده از مکالمات هسته مرکزی بازار ارز تهران بازیگران این بازار خود از سه احتمال زیر برای آینده بازار ارز سخن می‌گفتند: عده‌ای از این افراد به تداوم روند کاهشی آغاز شده توسط اخبار سیاسی مذاکرات هسته‌ای و عبور قیمت دلار از کانال ۲۶ هزار تومانی تا اواسط هفته جاری معتقد بودند.

عده دیگری از این معامله‌گران نیز با کف خواندن رقم ۲۶ هزار و ۳۰۰ تومان و با اشاره به روند قیمتی دلار در روز یکشنبه اعتقاد داشتند نمودار قیمتی شاخص بازار ارز با کف حمایتی خود برخورد داشته و در حال بازگشت به سطوح قیمتی بالاتر است. به نظر این عده از معامله‌گران بازگشت دوباره نرخ دلار به کانال‌های ۲۷ و ۲۸ هزار تومانی در آینده نزدیک آنچنان دور از ذهن نیست.

اما گروه سوم از معامله‌گران ارزی بازار تهران با اعتقاد به این موضوع که دلار برای کاهش قیمت روند پله‌ای را در پیش گرفته است بر این باورند که ممکن است دلار برای مدتی نا‌معلوم و تا انتشار اخبار جدید‌تری از مقر مذاکرات هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهانی، در کانال ۲۶ هزار تومانی به استراحت بپردازد.

تحلیلگران سیاسی بازار ارز تهران نیز با اشاره به نظر خود مبنی بر نیاز دلار به اخبار قطعی برای عبور از هسته سخت کانال ۲۷ هزار تومانی و با علم به این مساله که تحریم‌های هسته‌ای لغو شده در روز شنبه تاثیر مستقیمی بر اقتصاد ایران ندارند بر این باورند که خبر سیاسی روز شنبه تاثیر خود را بر بازار ارز گذاشته و انتظار نمی‌رود بیشتر از این بتواند در جهت کاهش قیمت دلار در بازار تهران اثر داشته باشد. در نتیجه شاخص بازار ارز برای کاهش قیمت‌های بیشتر باید همچنان گوش به زنگ اخبار مذاکرات هسته‌ای بماند.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده