تاریخ: ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۵۹
بازدید: ۲۹۴
کد خبر: ۲۴۸۲۴۴
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
سرپرست فرمانداری ویژه:

تذکر جدی برای توقف راه‌اندازی کارخانه تولید سرب در کاشان داده شد

‌می‌متالز - سرپرست فرمانداری ویژه کاشان گفت: برای توقف عملیات راه‌اندازی کارخانه تولید سرب به یکی از شرکت‌های در این شهرستان تذکر جدی داده شد.

به گزارش می‌متالز، محمدشریف زارعی شامگاه یکشنبه در نشست ویژه بررسی وضعیت شرکت کاوشگران فلز کویر، پس از ارایه گزارش اعضای این نشست و نظریه‌های کارشناسی دستگاه‌های مرتبط با موضوع صدور مجوز راه اندازی کارخانه تولید سرب و نقره، افزود: با دلیل و برهان اثبات شد که تاکنون هیچ مجوز رسمی از دستگاه‌های مرتبط به شرکت کاوشگران فلز کویر داده نشده است.

وی تاکید کرد: شرکت یادشده تاکنون هیچ‌گونه نظریه کارشناسی و ادله‌ای مبنی بر عدم آلایندگی و استاندارد بودن این کارخانه ارایه نداده است.

سرپرست فرمانداری ویژه کاشان اظهار داشت: با توجه به مخالفت‌های پیشین و همچنین مخالفت صریح دانشگاه علوم پزشکی، اداره‌های حفاظت محیط زیست، صمت و شورای اسلامی شهر کاشان، مقرر شد شرکت کاوشگران فلز کویر از هرگونه فعالیت به منظور راه‌اندازی کارخانه تولید سرب در شهرستان کاشان پرهیز کند.

معاون دادستان عمومی و انقلاب کاشان نیز در این نشست، ادامه فعالیت بدون مجوز شرکت کاوشگران فلز کویر در این شهرستان را عنوان مجرمانه دانست.

هادی بذرافشان تاکید کرد: در صورتی که گزارشی مبنی بر ادامه فعالیت این شرکت دریافت شود، برخورد قانونی با آن انجام خواهد شد.

این نشست با حضور معاونان دانشگاه علوم پزشکی، رییسان اداره‌های حفاظت محیط زیست، صنعت، معدن و تجارت، شورا‌های اسلامی شهر و شهرستان کاشان و نماینده دفتر نماینده کفیل مجلس شورای اسلامی در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل و مدیرعامل و مهندسان کارخانه تولید سرب برگزار شد.

راه‌انداری کارخانه تولید سرب از سوی شرکت کاوشگران فلز کویر در کاشان طی چند ماه گذشته با واکنش‌های منفی سازمان‌های مردم نهاد و طیف‌های گسترده‌ای از قشر‌های مختلف مردم به ویژه دوستداران محیط زیست و فعالان رسانه‌ای در این شهرستان مواجه شده است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) کاشان

عناوین برگزیده