تاریخ: ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۲۰
بازدید: ۶۸
کد خبر: ۲۴۸۵۵۵
سرویس خبر : آهن و فولاد
کارشناس بومی‌سازی قطعات، تجهیزات و مواد شرکت فولاد مبارکه:

بومی سازی در فولاد مبارکه به فرهنگ تبدیل شده است

‌می‌متالز - کارشناس بومی‌سازی قطعات، تجهیزات و مواد شرکت فولاد مبارکه گفت: بومی سازی در فولاد مبارکه به فرهنگ تبدیل شده است.

به گزارش می‌متالز، محسن جوادیان اظهار کرد: نمایشگاه ملی فولاد که اولین دوره آن در سال ۹۷ برگزار شد، باعث شد فعالیت‌های مرتبط با بومی‌سازی و ساخت داخل که توسط شرکت‌های تولیدی فولاد انجام می‌شود.

وی افزود: تا پیش از این نمایشگاه شرکت‌های فولادی از اتفاقاتی که در شرکت‌های دیگر رخ می‌داد بی‌اطلاع بودند و برگزاری نمایشگاه باعث شد یک زنجیره در بحث بومی سازی ایجاد شود و تامین کنندگان داخلی بهتر شناخته شوند و توانمندی‌های موجود در سطح کشور به منصه ظهور برسانند و خودشان را به شرکت‌هایی که به خدمات و محصولات آن‌ها نیاز دارند معرفی کنند

کارشناس بومی‌سازی قطعات، تجهیزات و مواد شرکت فولاد مبارکه خاطر نشان کرد: با توجه به سیاستی که شرکت فولاد مبارکه در پیش گرفته که تقویت و توسعه بومی سازی است که در سطح گروه فولاد مبارکه اتفاق می‌افتد و جزیره‌ای کار کردن شرکت‌ها به صورت متمرکز و یکپارچه در آینده نزدیک خواهیم داشت با راه‌اندازی سامانه جامع بومی سازی که با همکاری و همفکری متخصصان واحد بومی‌سازی و شرکت‌هایی که در زمینه طراحی سیستم‌ها فعالیت می‌کنند در سامانه جامع بومی سازی را در سطح گروه فولاد مبارکه خواهیم داشت.

وی درباره آینده بومی‌سازی در شرکت فولاد مبارکه گفت: این مسئله در فولاد مبارکه تبدیل به یک فرهنگ شده است و تبدیل به یک خواسته از طرف واحد‌های بهره‌بردار شده است و مواردی که به مشکل بر می‌خورند در تامینش با توجه به تحریم‌هایی که در سال‌های اخیر به شدت صنعت ما را تحت الشعاع قرار داده اگر بحث بومی سازی و ساخت داخل و تکیه بر توانمندی داخلی شرکت‌ها نبود صنعت فولاد نمی‌توانست به رشد و شکوفایی فعلی خود دست یابد.

کارشناس بومی‌سازی قطعات، تجهیزات و مواد شرکت فولاد مبارکه افزود: باتوجه به اینکه در ایام سختی شرکت‌های سازنده داخلی دست فولاد مبارکه را گرفتند و فولاد مبارکه نیز در کنار تامین کنندگان بود آینده روشنی برای بومی سازی در گروه فولاد مبارکه می‌توان متصور بود. رویکرد مدیرعامل فولاد مبارکه نیز به توسعه و تعمیق بحث بومی‌سازی است آینده روشنی را در پیش خواهیم داشت.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده