تاریخ: ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۴۸
بازدید: ۲۰۳
کد خبر: ۲۴۸۶۷۹
سرویس خبر : آهن و فولاد
در پی افزایش تقاضای شمش فولاد و افزایش قیمت؛

فروش شمش فولادی پریمیوم محدود شد

‌می‌متالز - بر اساس مصوبه کارگروه مدیریت بازار، با توجه به رشد قابل ملاحظه تقاضای خرید شمش فولاد در بورس کالا طی چند هفته اخیر که خود عاملی برای افزایش قیمت رقابتی شده است، تا اطلاع ثانوی، خرید شمش فولاد در بورس کالا صرفا برای واحد‌های تولیدی بهین‌یاب مجاز خواهد بود.

به گزارش می‌متالز، پیرو فروش قرارداد‌های پریمیوم محصولات شمش فولادی که سر رسید تحویل آن‌ها در حال انجام است، در زمان انجام معاملات اولیه پریمیوم، شرایط فروش فقط برای تولیدکنندگان که کد آن‌ها در بهین‌یاب فعال است، اعمال می‌شود.

از حدود یک ماه گذشته که بورس کالا محدودیت ورود را برداشته و کلیه شرکت‌های حقوقی و اشخاص حقیقی (بازرگانی) قادر به خرید شده‌اند، حجم تقاضای ورودی بیشتر شده و این خود باعث بالا رفتن قیمت رقابتی شده است.

همچنین ایجاد شرایط تسویه به صورت اعتباری از سوی فروشندگان نیز خود عاملی جهت افزایش قیمت رقابتی شده است؛ براین اساس شرکت‌های فولادی به سازمان بورس کالا اعلام کرده‌اند که بسیاری از شرکت‌های بازرگانی دارای LC حاضرند صرفا برای تبدیل شدن به کالا، رقابت‌های غیر متعارفی در بورس انجام دهند؛ این موضوع نیز باعث افزایش میانگین قیمت نهایی قرارداد‌های پریمیوم خواهد بود.

در این راستا، بر اساس مصوبه کارگروه مدیریت بازار، با توجه به رشد قابل ملاحظه تقاضای خرید شمش فولاد در بورس کالا طی سه هفته اخیر، تا اطلاع ثانوی خرید شمش فولاد در بورس کالا صرفا برای واحد‌های تولیدی بهین‌یاب مجاز خواهد بود.

با پیگیری اعضای کارگروه مدیریت بازار، این مصوبه در رابطه فروش شمش به صورت پریمیوم هست و فروش‌های فیزیکی شمش فولاد همچنان به تمامی دارندگان کد‌های معاملاتی صورت می‌پذیرد.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده