تاریخ: ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۲۵
بازدید: ۱۷۴
کد خبر: ۲۴۸۷۴۲

حمل و نقل کلید اصلی تجارت است

می متالز - رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی هرمزگان گفت: شرکت های حمل و نقل توانمندی در بخش خصوصی داریم که هم دانش و هم سرمایه دارند و بدون شک حمل و نقل کلید اصلی تجارت است.

به گزارش می‌متالز، محمدرضا صفا در سمینار کارنه تیر، کنوانسیون تیر، تسهیل تجارت و حمل و نقل که با حضور آنلاین مدیر کل حمل و نقل بین المللی و کارنه تیر اتاق ایران و همچنین مدیران کل مربوطه و مدعوین آنلاین همراه بود، اظهار داشت:

کارنه تیر می‌تواند به عنوان یک صنعت بین‌المللی و گمرکی برای افزایش سطح ترانزیت کشور و رونق بازار کسب و کار برای صادرات و واردات کمک بزرگی باشد.

صفا افزود: ایران در منطقه‌ای قرار گرفته که اتصال‌دهنده خیلی از مسیر‌ها و راه‌ها به یکدیگر است و هرمزگان نیز در نقطه‌ای قرار گرفته که می‌تواند به‌عنوان مرکزی برای اتصال مسیر‌های ترانزیتی به یکدیگر باشد.

وی تصریح کرد: توسعه ترانزیت، ضمن ایجاد درآمد و افزایش اشتغال، منجر به گسترش مناسبات منطقه‌ای نیز خواهد شد.

صفا بیان داشت: حمل و نقل یکی از شاخص‌های مهم توسعه یافتگی و از جمله پایه‌های اقتصاد هر کشور است و با در نظر گرفتن این مولفه باید گفت نبض توسعه در استانی مانند هرمزگان که از تمام بخش‌های ترابری شامل هوایی، دریایی، جاده‌ای و ریلی برخوردار است، با حمل و نقل می‌زند.

وی ادامه داد: هرمزگان به لحاظ موقعیتی که دارد می‌تواند در مقوله کارنه تیر کارنامه بسیار خوبی ارائه دهد و اتاق بازرگانی هرمزگان می‌کوشد با راه اندازی واحد کارنه تیر تحولی در بخش حمل و نقلی استان ایجاد نماید.

منبع: خبرگزاری برنا استان هرمزگان

عناوین برگزیده
پنج ضلعی مخل فضای کار
وضعیت محیط کسب‌وکار در زمستان ۱۴۰۲ از نظر فعالان اقتصادی زیرمجموعه اتاق بازرگانی بررسی شد

پنج ضلعی مخل فضای کار