تاریخ: ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۱۴
بازدید: ۱۴۸
کد خبر: ۲۴۹۵۷۲
سرویس خبر : آهن و فولاد

رشد ۳۲ درصدی درآمد ۱۰ ماهه ارفع

‌می‌متالز - شرکت آهن و فولاد ارفع از آغاز سال جاری تا پایان دی ماه، ۵۳۳ هزار تن شمش فولادی را در بازار‌های داخلی و صادراتی به فروش رساند و با کسب درآمد ۷۰ هزار ۳۴۰ میلیاردی، رشد ۳۲ درصدی درآمدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل تجربه کرد.

به گزارش می‌متالز، با اینکه شرکت‌های فولادی برای رکوردشکنی‌های تولید در زمستان آماده بودند، اما قطعی گاز گریبان‌گیر آن‌ها شد و بعضی فولادسازان افت تولید را تجربه کرده‌اند. شرکت آهن و فولاد ارفع نیز از قطعی گاز آسیب دید و نتوانست تولید آهن اسفنجی خود را در دی ماه مطابق با ظرفیت اسمی و برنامه تعیین شده پیش ببرد. با این حال، میزان تولید شمش فولادی این شرکت نسبت به آذر ماه تغییر چندانی نداشت و این شرکت می‌تواند باز هم میزان تولید خود را تا پایان سال جاری از ۸۰۰ هزار تن یعنی ظرفیت اسمی فراتر ببرد.

ثبات در تولید شمش فولادی ارفع

نمودار ۱ حاکی از آن است که شرکت آهن و فولاد ارفع در دی ماه سال ۱۴۰۰ توانست ۷۵ هزار و ۴۹۲ تن شمش فولادی تولید کند. این شرکت در آذر ماه سال جاری، ۷۵ هزار و ۹۱۲ تن شمش فولادی تولید کرده بود. گفتنی است که ارفع از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه، ۶۳۱ هزار و ۶۲۲ تن شمش فولادی تولید کرده است.

ارفع در دی ماه سال ۱۴۰۰ موفق به تولید ۷۹ هزار و ۱۳۲ تن آهن اسفنجی شده است. این شرکت در آذر ماه امسال توانسته بود ۸۸ هزار و ۱۷۶ تن آهن اسفنجی تولید کند. لازم به ذکر است که ارفع توانست از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه، ۶۱۰ هزار و ۶۹۴ تن آهن اسفنجی تولید کند.

مجموع تولید شرکت آهن و فولاد ارفع در دی ماه امسال به ۱۵۴ هزار و ۶۲۵ تن رسید. ارفع در آذر ماه سال جاری توانسته بود ۱۶۴ هزار و ۸۸ تن محصول تولید کند. قابل ذکر است که شرکت آهن و فولاد ارفع در ۱۰ ماه امسال توانسته است یک میلیون و ۲۴۱ هزار و ۷۳۸ تن محصول تولید کند.

رشد ۳۲ درصدی درآمد ۱۰ ماهه ارفع

ارفع ۳۸ هزار تن شمش فولادی در بازار داخلی فروخت

نمودار ۲ نشان می‌دهد که شرکت آهن و فولاد ارفع در دی ماه سال ۱۴۰۰ توانست ۳۸ هزار و ۶۳۴ تن شمش فولادی را در بازار داخلی بفروشد. این شرکت توانسته بود در آذر ماه سال جاری، ۶۵ هزار و ۲۴۴ تن شمش فولادی را در بازار داخلی به فروش برساند. گفتنی است که شرکت آهن و فولاد ارفع در دوره ۱۰ ماهه امسال، توانسته ۳۹۱ هزار و ۴۰۱ تن شمش فولادی را در بازار‌های داخلی به فروش برساند.

همچنین این شرکت در ۱۰ ماه سال جاری بسیار موفق عمل کرده و فروش ۱۴۲ هزار و ۳۴۷ تنی شمش فولادی این شرکت تا پایان دی ماه نیز نشان‌دهنده عملکرد قابل توجه این شرکت در بازار‌های بین‌المللی است. در حالی که این شرکت در ۱۰ ماه سال قبل، ۱۱۶ هزار و ۱۷۷ تن شمش فولادی به خارج از کشور صادر کرده بود.

گفتنی است که شرکت آهن و فولاد ارفع در ۱۰ ماه امسال ۵۳۳ هزار و ۷۴۸ تن شمش فولادی را در بازار‌های داخلی و صادراتی به فروش رساند.

رشد ۳۲ درصدی درآمد ۱۰ ماهه ارفع

کسب درآمد ۵۰۵ میلیارد تومانی ارفع در دی ماه

در نمودار ۳ مشاهده می‌شود شرکت آهن و فولاد ارفع از محل فروش شمش فولادی خود در بازار داخلی طی دی ماه امسال توانست پنج هزار و ۵۰ میلیارد و ۱۴۳ میلیون ریال درآمد کسب کند. این شرکت در آذر ماه سال جاری موفق شده بود از فروش داخلی شمش فولادی، هشت هزار و ۷۲۳ میلیارد و ۶۲۵ میلیون ریال درآمد داشته باشد. لازم به ذکر است که شرکت آهن و فولاد از ابتدای امسال تا پایان دی ماه موفق شده است ۵۱ هزار و ۱۸۲ میلیارد و ۹۳۲ میلیون ریال از فروش داخلی شمش فولادی خود درآمد کسب کند.

همچنین ارفع در ۱۰ ماه سال ۱۴۰۰ حدود ۱۹ هزار و ۱۵۷ میلیارد و ۵۷۴ میلیون ریال درآمد از صادرات شمش فولادی در بازار‌های بین‌المللی کسب کرد. در حالی که این شرکت در ۱۰ ماه سال قبل توانسته بود از صادرات شمش فولادی ۱۰ هزار و ۶۷۲ میلیارد و ۵۴۶ میلیون ریال درآمد به دست آورد.

گفتنی است که کل درآمد فروش صادراتی و داخلی شمش فولادی شرکت آهن و فولاد ارفع در دی ماه سال جاری به پنج هزار و ۵۰ میلیارد و ۱۴۳ میلیون ریال رسید. این شرکت در آذر ماه امسال از فروش شمش فولادی در مجموع ۱۰ هزار و ۶۲۷ میلیارد و ۸۰۶ میلیون ریال درآمد کسب کرده بود.

شرکت آهن و فولاد ارفع در ۱۰ ماه سال جاری توانست ۷۰ هزار و ۳۴۰ میلیارد و ۵۰۶ میلیون ریال درآمد کسب کند که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال پیش، ۳۲ درصد رشد را نشان می‌دهد. این شرکت در ۱۰ ماه سال قبل، ۵۳ هزار و ۲۴ میلیارد و ۵۱۷ میلیون ریال درآمد کسب کرده بود.

رشد ۳۲ درصدی درآمد ۱۰ ماهه ارفع

نمودار ۴ نشان می‌دهد میانگین نرخ فروش شمش فولادی ارفع در دی ماه سال ۱۴۰۰ در بازار‌های داخلی به ۱۳۰ میلیون و ۷۱۷ هزار ریال به ازای هر تن رسید که نسبت به ماه پیش از آن با کمی افت همراه بود. این شرکت در آذر ماه شمش فولادی خود را به نرخ ۱۳۳ میلیون و ۶۸۷ هزار ریال به ازای هر تن در بازار داخلی به فروش رسانده بود. همچنین میانگین نرخ فروش شمش فولادی ارفع در ۱۰ ماه سال جاری ۱۳۰ میلیون و ۷۶۸ هزار ریال به ازای هر تن ثبت شده است.

رشد ۳۲ درصدی درآمد ۱۰ ماهه ارفع

منبع: فلزات آنلاین

عناوین برگزیده