تاریخ: ۰۴ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۳۰
بازدید: ۳۴۶
کد خبر: ۲۴۹۶۷۶
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

رشد ذخایر نقره معدن هکلا

‌می‌متالز - تولیدکننده نقره آمریکایی شرکت Hecla Mining می‌گوید ذخایر اثبات شده و احتمالی این فلز گرانبها در سال ۲۰۲۱ به دومین سطح بالای خود در تاریخ ۱۳۰ ساله این شرکت رسیده و به ۲۰۰ میلیون اونس افزایش یافته است. شرکت هکلا ماینینگ که در سال ۱۸۹۱ تاسیس شد، بزرگ‌ترین تولیدکننده نقره در ایالات متحده است.

به گزارش می‌متالز، این شرکت با بهره‌برداری از معادن آمریکای شمالی، برخی از معادن اکتشافی و پروژه‌های توسعه‌نیافته، با تولید هر دو فلز گرانبها و فلزات اساسی، جایگاه خود را به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده نقره اولیه در ایالات متحده و قدیمی‌ترین شرکت استخراج فلزات گرانبها در فهرست NYSE در آمریکای شمالی تثبیت کرده است.

به نقل از وب‌سایت ماینینگ ویکلی، این معدنچی شهر Coeur d›Alene واقع در آیداهو اظهار کرد اکتشافات انجام شده در معدن Greens Creek در جنوب شرقی آلاسکا بیشترین کمک را برای رسیدن به چنین نقطه عطفی داشته است. شرکت هکلا نه‌تن‌ها تولید نقره خود را افزایش داد و به ۲/ ۱۵ میلیون اونس رساند، بلکه ذخایر اثبات شده و احتمالی را نیز طی سال ۲۰۲۰ حدود ۶ درصد یا ۵/ ۱۱ میلیون اونس افزایش داد. سه معدن فعال این شرکت شامل گرینز کریک، لاکی فرایدی در آیداهو و کازا براردی در کبک، اکنون میزبان مجموع ۳/ ۳۷ میلیون تن ذخایر شامل ۲۰۰ میلیون اونس نقره، ۷۳/ ۲ میلیون اونس طلا، ۸۱/ ۱ میلیارد پوند روی و ۴۷/ ۱ میلیارد پوند سرب هستند. فیلیپس بیکر، رئیس و مدیر اجرایی هکلا ماینینگ در این بیانیه اظهار کرد: از سال ۲۰۰۸ تا کنون این شرکت با اکتشاف ۲۳۹ میلیون اونس نقره، به میزان ذخایر خود افزوده که این اکتشاف موجب رشد تولید و همچنین افزایش منابع این شرکت شده است. بیکر در ادامه افزود: ما شاهد رشد بیشتری در ذخایر، منابع و تولید خود هستیم. تولید طلای این شرکت نیز افزایش یافت و موجودی طلای آن بالغ بر۲۴۴۶۸۰ اونس شد و ذخایر قطعی و احتمالی آن ۱۴ درصد افزایش یافت و به ۷/ ۲ میلیون اونس رسید. ذخایر روی ۲ درصد افزایش یافت و در مجموع به ۹۰۷ هزار تن رسید، در حالی که تولید سرب حدود ۴۹ هزار تن افت داشت و با کاهش جزئی یک درصدی به ۷۳۵ هزار تن رسید. بر اساس گزارش انستیتو نقره، تقاضای جهانی برای نقره، مورد استفاده در پنل‌های خورشیدی، وسایل نقلیه الکتریکی و سایر فناوری‌های کلیدی سبز در حال افزایش است و انتظار می‌رود امسال به رکورد ۱۱۲/ ۱ میلیارد اونس برسد. این سازمان که ارقام آن توسط مشاوران Metals Focus تهیه شده است، هفته گذشته اظهار کرد انتظار دارد تقاضای جهانی نقره برای مصارف صنعتی امسال با جهش ۵ درصدی به بالاترین حد خود یعنی ۵۵۲ میلیون اونس برسد.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده