تاریخ: ۰۳ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۸:۳۲
بازدید: ۱۱۵
کد خبر: ۲۴۹۸۱۱
سرویس خبر : آهن و فولاد
با توجه به تعمیر و نگهداری کارخانه ها؛

کمبود فولاد تخت در بازار روسیه

‌می‌متالز - منابع به Fastmarkets گفتند که کمبود محصولات فولادی تخت از تولیدکنندگان داخلی روسیه، ناشی از تعمیرات مداوم تجهیزات و کار‌های نوسازی است که باعث شده قیمت فولاد تخت در منطقه فدرال مرکزی در اطراف مسکو قبل از شروع فصل ساخت و ساز در ماه مارس، افزایش یابد.

ورق نورد گرم

به گزارش می‌متالز، تا دوشنبه ۲۱ فوریه، وضعیت به طرز چشمگیری تغییر کرده بود. کارخانه‌های داخلی قیمت‌های خود را به میزان قابل توجهی افزایش داده بودند، در حالی که قیمت‌های صادراتی کاهش یافته بود.

“قیمت‌ها در بازار صادراتی افزایش یافت و ما [هنوز]در بازار روسیه یک حق بیمه منفی قیمت داریم. [قیمت داخلی روسیه]نمی‌تواند چنین رشدی را دنبال کند. در حال حاضر ما [صادرات]را به [قیمت های]گرانتر می‌فروشیم. ما برای بازار محلی این کار را انجام می‌دهیم.

ارزیابی قیمت هفتگی Fastmarkets برای ورق فولادی داخلی cpt مسکو روسیه ۸۹،۰۰۰ روبل (۱،۱۵۰ دلار) در هر تن بود که شامل ۲۰ درصد مالیات بر ارزش افزوده می‌شد که ۹،۰۰۰ روبل در هر تن نسبت به هفته قبل افزایش یافت.

ارزیابی قیمت هفتگی Fastmarkets برای کلاف نورد گرم فولادی صادراتی fob دریای سیاه، در روز دوشنبه ۸۸۰-۹۰۰ دلار در هر تن بود که از ۸۹۵-۹۰۵ دلار نسبت به هفته قبل ۵-۱۵ دلار در هر تن کاهش یافت. با ۲۰٪ مالیات بر ارزش افزوده، این قیمت تقریباً ۸۱،۶۶۹-۸۳،۵۲۶ روبل در هر تن است.

یک سهامدار متوسط ​​به Fastmarkets گفت: “عدم پیشنهادات [از کارخانه‌ها]کمبود محصولات فولادی ایجاد کرد. ما [تجار]باید از تعادل سهام خود محافظت کنیم. برای این کار باید با هر قیمتی که کارخانه‌ها پیشنهاد می‌کنند، سهام را [برای شروع فصل]پر کنیم. ”

برای معامله گرانی که با Severstal قرارداد‌های سهام دارند، قیمت در ۱۷ فوریه ۸۵۰۰۰ روبل در هر تن بود که در مقایسه با نرخ یک هفته قبل برای دارندگان چنین قرارداد‌هایی ۵۰۰۰ روبل در هر تن افزایش داشت. با این حال، روز دوشنبه ۲۱ فوریه، معامله گران گفتند که مواد دیگر در دسترس نیست، بنابراین قیمت در ارزیابی Fastmarkets لحاظ نشده است.

بر اساس یک قرارداد، سهامداران مواد را بدون پرداخت مبلغی دریافت می‌کنند و می‌توانند تناژ‌های توافق شده را در سهمیه ماهانه از سهامی که در هر زمان در یک دوره معین نگهداری می‌کنند، به قیمتی که در آن زمان وجود دارد، خریداری کنند.

در روز دوشنبه، ورق نورد گرم در گیج ۴ میلی متری از تاجران بزرگ در بازار ثانویه با قیمت ۹۱۰۰۰ تا ۹۲۰۰۰ روبل در هر تن در دسترس بود که از ۸۴۰۰۰ روبل در هر تن در هفته قبل ۶۰۰۰ تا ۷۰۰۰ روبل در هر تن افزایش یافت.

ورق فولادی سنگین

ارزیابی قیمت هفتگی Fastmarkets برای ورق فولادی داخلی CPT مسکو، روسیه – با احتساب مالیات بر ارزش افزوده – در روز دوشنبه ۹۲،۰۰۰ روبل در هر تن بود که در مقایسه با ۸۵،۰۰۰ تا ۸۸،۰۰۰ روبل در هر تن در هفته قبل، ۴۰۰۰ تا ۷۰۰۰ روبل در هر تن کاهش یافت.

ورق سنگین محموله ماه مارس از Asha Steel و Alchevsk Iron and Steel Works ۹۲,۰۰۰ روبل در هر تن قیمت داشت، در حالی که قیمت برای مواد محموله فوریه ۸۵،۰۰۰-۸۶،۰۰۰ روبل در هر تن از تولیدکنندگان مشابه بود.

ورق در گیج ۲۰ میلی متری از تجار بزرگ در بازار ثانویه با قیمت ۹۲۰۰۰ تا ۹۳۰۰۰ روبل در هر تن CPT در روز دوشنبه در دسترس بود که از ۸۹۰۰۰ روبل در هر تن در هفته گذشته ۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰ روبل افزایش داشت.

ورق نورد سرد

ارزیابی قیمت هفتگی Fastmarkets در روز دوشنبه برای ورق نورد سرد فولادی داخلی CPT مسکو روسیه ۹۲۰۰۰ روبل در هر تن بود که نسبت به ۸۸۰۰۰ روبل در هر تن در هفته گذشته، ۴۰۰۰ روبل افزایش داشت.

برای معامله گرانی که قرارداد‌های سهام با Severstal و NLMK دارند، قیمت مواد در هر تن ۹۲۰۰۰ روبل به ازای هر تن در هفته بود.

منبع: آرتان پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده