تاریخ: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۳۳
بازدید: ۵۳۰
کد خبر: ۲۵۱۰۱۵
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

مدیر عامل شرکت ملی سرب و روی ایران بازنشسته است؟

‌می‌متالز - شرکت گسترش سرمایه گذاری تک تار حدود ۵۰ درصد سهام هلدینگ توسعه معادن روی ایران را در اختیار دارد که این شرکت نیز بنا به گفته رسانه‌ها ۵۰ درصد مالکیتش متعلق به سرمایه گذاری مهر اقتصاد ایرانیان است.

به گزارش می‌متالز، کریم یاوری که در دولت حسن روحانی مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری و مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بود به عنوان مدیر عامل شرکت ملی سرب و روی ایران منصوب شد.

شرکت ملی سرب و روی ایران از شرکت‌های تحت پوشش هلدینگ توسعه معادن روی ایران است که ارزش تقریبی آ ن حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان است.

مهدی محمد خانی رئیس هیات مدیره، محمود علیمحمدی نائب رئیس هیات مدیره، مجتبی مدرس زاده قندشتنی عضو هیات مدیره، روح الله رحمانی فر عضو هیات مدیره، محمود شسهشهانی پور عضو هیات مدیره و محمود علی پور جدی مدیر عامل هلدینگ توسعه معادن روی ایران هستند. باید پرسید وضعیت بازنشستگی اعضای هیات مدیره این هلدینگ به چه صورت است؟

شهشهانی پور در زمان دولت حسن روحانی معاون صندوق بازنشستگی کشوری بوده و به گفته رسانه‌ها از مدیران چند شغله بوده که در هیات مدیره برخی شرکت‌های این صندوق نیز به طور همزمان حضور داشته است. وی از افراد نزدیک به محمود اسلامیان مدیر عامل صندوق بازنشستگی در دولت حسن روحانی و معاون وی در این صندوق بوده است.

شرکت گسترش سرمایه گذاری تک تار حدود ۵۰ درصد سهام هلدینگ توسعه معادن روی ایران را در اختیار دارد که این شرکت نیز بنا به گفته رسانه‌ها ۵۰ درصد مالکیتش متعلق به سرمایه گذاری مهر اقتصاد ایرانیان است که بازوی سرمایه‌گذاری بانک مهر اقتصاد است.

شرکت توسعه معادن روی ایران (سهامی عام) بر اساس تبصره ۲۹ قانون بودجه سال ۱۳۷۶ کشور به منظور اجرای پروژه‌های توسعه صنعت روی تاسیس شد. دی ماه سال ۱۳۷۶ بود که با تشکیل کمیته راهبری توسط وزارت معادن و فلزات وقت، عملاً تلاش و فعالیت جهت تشکیل شرکتی به صورت سهامی عام به منظور «ایجاد ظرفیت‌های جدید تولید روی به میزان ۱۰۰ هزار تن در سال آغاز شد. این شرکت در سال ۱۳۷۹ در سازمان بورس اوراق بهادار تهران مورد پذیرش قرار گرفت و سهام آن در تاریخ ۱۳۸۰ و روی تابلوی بورس معامله شد. نماد این شرکت در بورس، «کروی» است.

رسانه‌ها در آبان سال ۹۷ گزارش دادند که کریم یاوری مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار مشمول قانون قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان می‌شود، اما با این حال وی در دی ماه سال ۹۸ از سوی محمد شریعتمداری وزیر وقت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان مشاور وزیر منصوب شد.

منبع: عصر خبر

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده