تاریخ: ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۱۵
بازدید: ۱۲۵
کد خبر: ۲۵۱۱۳۱
مدیرعامل راه آهن:

محدودیتی در تولید واگن باری در کشور نداریم

‌می‌متالز - مدیرعامل راه‌آهن گفت: برای تولید واگن باری در کشور هیچ محدودیتی وجود ندارد.

به گزارش می‌متالز، سید میعاد صالحی صبح امروز در بازدید از کارخانه واگن‌ پارس اراک با بیان اینکه توجه و تاکید مسوولین بر توان داخلی است، اظهار کرد: برای تولید واگن باری در کشور هیچ محدودیتی وجود ندارد.

وی افزود: حمایت‌های لازم از تولیدکنندگان واگن در کشور صورت می‌گیرد تا تولید واگن در داخل اوج پیدا کند.

مدیرعامل راه‌آهن ایران بیان کرد: در دولت سیزدهم تمرکز و تقویت بر موضوعات ریلی و همچنین تولید داخل به صورت جدی در دستور کار است تا در سایه حمایت‌ها تولیدکنندگان داخل روز به روز به پیشرفت برسند.

صالحی در ادامه کارخانه واگن‌ پارس اراک را یکی از بزرگترین شرکت‌ها در حوزه تولید ناوگان ریلی برشمرد و اظهار کرد: این شرکت در ابتدا با مشارکت شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی راه‌اندازی و کارنامه درخشانی از تولید از خود بر جای گذاشت، اما متاسفانه در فرایند واگذاری به بخش خصوصی طی مدت ۱۰ سال از توان این شرکت استفاده نشد که خوشبختانه در ماه‌های اخیر وضعیت بهتری را سپری کرده است که امیدواریم روز به روز بهتر شود.

وی تاکید کرد: شرکت واگن پارس می‌تواند به گذشته پرافتخار خود برگردد و باردیگر موجب افتخار صنعت کشور شود.

مدیرعامل راه اهن گفت: تولید لوکوموتیو باری یکی از کار‌های در دست اقدام این شرکت است که با تکمیل روند ساخت اولین لوکوموتیو باری توسط این شرکت، امیدواریم بتوانیم تولید این نوع واگن را هم در کشور داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری فارس استان مرکزی

عناوین برگزیده