تاریخ: ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۶:۰۶
بازدید: ۱۳۷
کد خبر: ۲۵۱۱۳۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

اتاق بازرگانی هرمزگان رتبه سوم کشور در جذب سرمایه‌گذار خارجی را دارد

‌می‌متالز - رئیس اتاق بازرگانی هرمزگان گفت: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی هرمزگان در بخش بین‌المللی با همکاری و تعامل دستگاه‌های ذیربط و رایزنی‌های متعددی که با کشور‌های هدف انجام داده است توانسته در بخش جذب سرمایه‌گذار خارجی رتبه سوم را کسب کند.

به گزارش می‌متالز، محمدرضا صفا ظهر امروز در نشست با کشور‌های عضو اکو اظهارداشت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از بنیان گذاران اکو به دلیل داشتن مرز زمینی با ۵کشور عضو و دارا بودن موقعیت استراتژیک جغرافیایی برای برقراری اتصال سایر اعضا به آب‌های بین‌المللی از موقعیت محوری در این سازمان برخوردار است.

وی افزود: منابع چشمگیر انرژی در ایران و امکان انتقال آن به بازار‌های جهانی، اهمیت و اعتبار ایران را در منطقه بسیار افزایش داده است.

رئیس اتاق بازرگانی هرمزگان بیان‌کرد: اهمیت دیگر حضور ایران در این نشست، گام‌های تازه‌ای است که در فرصت برگزاری این اجلاس در جهت توسعه مناسبات اقتصادی، ایجاد راهکار‌ها و زمینه‌سازی برای گسترش فعالیت‌های تجاری در میان اعضای اکو برداشته می‌شود.

صفا تصریح‌کرد: توسعه همکاری با کشور‌های عضو اکو بستر‌های رشد همه جانبه این کشور‌ها را فراهم و در عین حال مزایای بسیاری را برای توسعه هرمزگان به عنوان ساحلی‌ترین استان ایران به دنبال خواهد داشت.

وی عنوان کرد: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی هرمزگان در بخش بین‌المللی با همکاری و تعامل دستگاه‌های ذیربط و رایزنی‌های متعددی که با کشور‌های هدف انجام داده است توانسته در بخش جذب سرمایه‌گذار خارجی رتبه سوم را کسب کند.

صفا خاطرنشان کرد: اتاق بازرگانی هرمزگان با توجه به ظرفیت‌های استان در بخش‌های مختلف با رایزنی‌های متعددی که با کشور‌های هدف انجام می‌دهد تمام تلاش خود را برای گسترش روابط تجاری و گسترش صادرات محصولات استان به بازار‌های هدف و ارتباط مستقیم با تجار کشور‌های توسعه‌یافته به کار بسته‌است.

منبع: خبرگزاری فارس استان هرمزگان

عناوین برگزیده