تاریخ: ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۲۰
بازدید: ۲۷۰
کد خبر: ۲۵۱۱۸۲
سرویس خبر : آهن و فولاد

به دنبال بحران دریای سیاه، نرخ صادرات میلگرد و مفتول ترکیه افزایش یافت

‌می‌متالز - فعالان بازار در روز پنجشنبه ۳ مارس به Fastmarkets گفتند که قیمت‌های صادراتی فولاد بلند ترکیه در هفته گذشته به دلیل بحران در منطقه دریای سیاه به طرز چشمگیری افزایش یافته است.

بازار صادرات فولاد بلند ترکیه

به گزارش می‌متالز، ارزیابی قیمت هفتگی Fastmarkets در روز پنجشنبه برای میلگرد فولادی صادراتی بندر اصلی فوب ترکیه، ۸۳۰ – ۹۰۰ دلار در هر تن بود که نسبت به ۷۵۰ – ۷۶۰ دلار در هر تن هفته گذشته، افزایش داشته است.

از هفته گذشته، کارخانه‌های فولاد ترکیه به دلیل کمبود شمش و قراضه ناشی از آشفتگی در بازار‌های دریای سیاه، بدلیل تهاجم روسیه به اوکراین، پیشنهادات صادراتی میلگرد خود را افزایش داده اند.

آخرین پیشنهاد‌های صادراتی میلگرد بر اساس وزن واقعی حدود ۹۰۰ دلار در هر تن فوب بود، در حالی که در اوایل هفته ۸۴۰ – ۸۴۰ دلار به ازای هر تن بود.

روز دوشنبه، یک محموله کوچک میلگرد به قیمت ۸۰۰ دلار در هر تن فوب به بلغارستان فروخته شد.

به گفته منابع، افزایش قابل توجه قیمت ضایعات و شمش به این معنی است که این قیمت‌ها دیگر در دسترس نیستند.

یکی از فعالان بازار گفت: “قیمت‌ها هر روز در حال نوسان هستند. ما نمی‌دانیم قیمت فردا چقدر خواهد بود. پس از اینکه معامله قراضه دریایی به قیمت ۵۸۵ دلار در هر تن cfr شنیده شد، پیشنهادات صادرات میلگرد از کارخانه‌های ترکیه به ۹۰۰ دلار در هر تن فوب افزایش یافت.

قیمت‌ها به سرعت افزایش پیدا کرده با این حال، ما هنوز نشنیده ایم که معامله‌ای نهایی شده باشد. امیدوارم قیمت‌ها به همان سرعتی که افزایش یافتند کاهش پیدا نکنند. ”

وضعیت منطقه دریای سیاه اخیراً منجر به افزایش شدید قیمت بیلت و قراضه در ترکیه شده است. با افزایش قیمت فولاد و مواد اولیه، قیمت‌های صادراتی سیم مفتول ترکیه نیز افزایش یافته است.

ارزیابی قیمت هفتگی Fastmarkets در ۳ مارس برای سیم مفتول فولادی (کیفیت مش) صادراتی بندر اصلی فوب ترکیه، ۹۰۰ – ۹۷۰ دلار در هر تن بود که نسبت به ۸۳۰ – ۸۳۵ دلار در هر تن هفته گذشته، افزایش داشت.

منبع: آرتان پرس

عناوین برگزیده