تاریخ: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۴۲
بازدید: ۱۲۷
کد خبر: ۲۵۱۲۱۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم خبر داد:

بازرسی ازبیش ۶۵ هزار واحد اقتصادی طی یازده ماهه سال ۱۴۰۰

‌می‌متالز - احمدرضا سمیعی نسب اظهار کرد: طی ۱۱ ماه گذشته در سال ۱۴۰۰ تعداد بازرسی‌های صورت گرفته در مجموع ۶۵۵۳۷ مورد بوده که تعداد ۱۰۳۲۵ مورد تخلف ثبت شده است که برای تخلفات ثبت شده تعداد ۶۸۷۸ فقره پرونده به ارزش ۱۰۸۰۵ میلیاردو ۳۱۵ میلیون ریال تشکیل و همگی آن‌ها جهت رسیدگی، به تعزیرات حکومتی استان معرفی گردیده‎اند.

به گزارش می‌متالز، آمار بازرسی‎ها نسبت به مدت مشابه سال قبل، حدود ۱۱.۹۷ درصد، تعداد پرونده‎ها ۸۵ درصد و ارزش ریالی کشفیات ۲۷۵ درصد افزایش داشته‎ایم.

در این راستا در خصوص مواد غذایی ۱۹۸۶۱۳۰ قلم کالا و منسوجات (پارچه) ۲۲۴۰ متر وروغن موتور ۳۰۱۵ قوطی و سیگار ۷۴۴۸۸ نخ و بنزین ۲۰۰۰ لیتر و آرایشی و بهداشتی ۶۲۲ قلم کالا و لوازم‎خانگی ۴۹۴ دستگاه و لوازم پزشکی ۳۰۰۰۰۸ قلم کالا و نهاده دام و طیور ۱۰۰۰۰۰ کیلوگرم قاچاق کشف و ضبط گردیده است.

ضمنا بازرسان این سازمان تعداد ۱۵۶۷ مورد تذکر و اخطار کتبی به واحد‌های خرده فروش داده و ۱۰ صورتجلسه قاچاق ماده ۲۱ (پرونده زیر ۱۰ میلیون ریال) و ۳۳۷ گشت مشترک با دستگاه‎های نظارتی استان برگزار نموده‎اند.

لازم بذکر است اغلب گشت‌های مشترک با دستگاه‎هایی از قبیل تعزیرات حکومتی، جهاد کشاورزی، معاونت غذا و دارودانشگاه علوم پزشکی و اطلاعات بسیج بوده است.

در پایان سمیعی نسب افزود: روند بازرسی و نظارت بر عرضه کالا‌ها در بازار استان به صورت مستمر با مشارکت بازرسان سازمان صمت و اتاق اصناف و سایر دستگاه‌های متولی انجام و با متخلفان بر اساس قانون برخورد می‌شود، شهروندان نیز می‌توانند شکایت‌های خود را در این رابطه برای رسیدگی به سامانه ۱۲۴ گزارش دهند.

منبع: سازمان صنعت، معدن و تجارت قم

عناوین برگزیده