تاریخ: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۲۰
بازدید: ۳۲۲
کد خبر: ۲۵۱۲۶۸
سرویس خبر : آهن و فولاد

تبیین دستاورد‌های فولاد هرمزگان در ۱۱ ماهه ۱۴۰۰

‌می‌متالز - برگزاری دومین کنفرانس بین المللی فولاد سازی و ریخته گری مداوم (۱۳۰۰) فرصتی فراهم ساخت تا مسؤلان ارشد این واحد بزرگ صنعتی کنار آب‌های گرم جنوب به تبیین و تشریح عملکرد ۱۱ ماهه ۱۴۰۰ بپردازند.

به گزارش می‌متالز، عطاالله معروفخانی مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان در حاشیه این کنفرانس به خبرنگاران توضیح داد: عملکرد ۱۱ ماهه امسال گویای آن است برابر با هشت سال گذشته این شرکت بازدهی داشته و این مهم بمنزله یک رکورد بی سابقه است.

وی این راهم مطرح کرد: چالش قطعی برق و گاز یک موضوع جدی برای فولاد سازان محسوب می‌شود و از دولت سیزدهم برای یاری و برطرف ساختن این مشکل استمداد طلبید.

مدیرعامل فولاد هرمزگان ابراز امیدواری کرد که با سرمایه گذاری در زیر ساخت‌ها، این مشکل برطرف شود.

همچنین علیرضا کاظمی معاون تکنولوژی و توسعه فولاد که مسولیت دبیر اجرایی این کنفرانس را برعهده دارد گفت: ظرف ۵۰ سال گذشته صنعت فولاد با سرمایه گذاری در تحقیقات کاربردی و توسعه تکنولوژی، فولاد‌های پیشرفته و فوق‌العاده مقاوم تولید کرده است.

وی یادآور شد: سرمایه گذاری‌های به عمل آمده موجب کاهش وزن بسیاری از مصنوعات فولادی به میزان تا ۴۰ درصد شده و این برنامه‌ها تداوم دارد.

کاظمی خاطرنشان ساخت: صنعت فولاد سازی و ریخته گری مداوم در ایران با پیشرفت چشمگیری در سال‌های اخیر روبرو شده و این مهم سهم موثری در پیشرفت اقتصادی کشورمان خواهد داشت.

وی افزود: فولاد هرمزگان با برپایی این کنفرانس در اندیشه ایجاد فضای تبادل اطلاعات و کمک به صنعت فولاد کشور است.

براساس این گزارش در مدت دو روز برپایی کنفرانس ۲۱ مقاله به شکل حضوری و ۲۲ مقاله به شکل پوستر و چاپ در مجموعه مقالات مورد پذیرش قرار گرفته اند؛ بنابراین گزارش، اصغر مدنی معاون بهره برداری شرکت فولاد هرمزگان هم گفت: قطعی‌های مکرر برق وگاز در سال جاری مشکلات زیادی را برای این مجموعه صنعتی بهمراه داشته، اما با این شرایط شاهد رکورد‌های ماهیانه در هنگام برقراری برق و گاز بودیم و با وجود ظرفیت ماهیانه ۱۲۵ هزارتنی، چندین نوبت رکورد‌های بالاتری ثبت شد.

وی تولید ۱.۳ میلیون تن تختال (شمش فولادی) در دوره ۱۱ ماهه امسال را توسط فولاد هرمزگان اطلاع رسانی کرد و گفت: طی مدت یاد شده بیش از ۲۶۰ هزارتن تولید به دلیل قطعی برق و گاز از دست رفت.

دومین کنفرانس بین‌المللی فولاد سازی و ریخته گری مداوم ۱۴۰۰ بعدازظهر چهارشنبه (فردا) به کار دو روزه خود پایان می‌دهد.

منبع: دنیای معدن

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده