تاریخ: ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۴۷
بازدید: ۱۴۰
کد خبر: ۲۵۱۲۸۵
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

پیش‌بینی بهبود تولید مس شیلی نسبت به بازده ماه ژانویه

‌می‌متالز - رئیس انجمن معدن‌کاری شیلی گفت: انتظار می‌رود تولید مس این کشور نسبت به ضعیف‌ترین ماه ژانویه در طول بیش از یک دهه اخیر، بهبود پیدا کند و رقم کل تولید سال جاری مشایه سال گذشته شود.

به گزارش می‌متالز، بزرگ‌ترین عرضه‌کننده مس جهان بنا به دلایلی ازجمله پایین آمدن عیار سنگ معدن و کمبود آب، شاهد افت ۷.۵ درصدی تولید خود در ماه ژانویه سال ۲۰۲۲ نسبت به ماه مشابه سال ۲۰۲۱ بوده است.

دیه‌گو هرناندز، از مدیران عامل سابق کودلکو و آنتوفاگاستا که هم‌اکنون در راس سونامی قرار دارد، اظهار داشت: برخی عوامل کاهنده تولید، موقتی و گذرا هستند.

وی افرود: میزان تولید امسال در حدود تولید سال گذشته یا شاید اندکی پایین‌تر از آن خواهد بود. این خبر خوبی برای بازار است که مشخصه آن ذخایر انباری پایین و قیمت‌های صعودی است. بازاری که تهاجم روسیه به اوکراین آن را بی‌ثبات‌تر کرده است.

رئیس انجمن معدن‌کاری شیلی بیان کرد: شیلی بیش از ۲۵ درصد از عرضه جهانی فلز مس را بر عهده دارد. با اینکه تولید این کشور قرار است طی سال آینده و زمانی که شرکت تک ریسورسز یکی از پروژه‌های توسعه‌ای را وارد خط تولید کند، افزایش یابد، اما چشم‌انداز امیدوارکننده‌ای برای پروژه‌های توسعه بزرگ به غیر از همین پروژه وجود ندارد.

هرناندز عنوان کرد: نشانه‌های سرمایه‌گذاری‌های اندک اخیر به تدریج در حال خودنمایی هستند و احتمال تغییر این وضعیت تا زمانی که اطمینان حقوقی و قانونی بیشتری در پرتو تغییرات پیشنهادی ناشی از بازنویسی قانون اساسی و لایحه تجدید نظر کلی در نظام مالیاتی حاصل نشود، وجود نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: جنگ در اوکراین باعث آشفتگی در بازار‌های جهانی از نفت تا گندم شده است، اما تاثیر منفی مستقیم کمتری بر بازار مس دارد؛ چراکه روسیه از بازیگران اصلی صنعت این فلز نیست.

رئیس انجمن معدن‌کاری شیلی تاکید کرد: قیمت مس به دلیل اینکه سرمایه‌گذاران کالا‌های معدنی به عنوان پناهگاه امن به آن نگاه می‌کنند و مصرف‌کنندگان به خاطر آسیب‌پذیری‌های زنجیره عرضه به دنبال ذخیره کردن آن هستند، به رشد مستمر خود ادامه خواهد داد. واقعیت امر این است که در این لحظات پر هیاهو، هر چیزی باید تا حدودی تنظیم جدیدی به خود بپذیرد.

منبع: فلزات آنلاین

عناوین برگزیده