تاریخ: ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۹:۵۰
بازدید: ۲۲۹
کد خبر: ۲۵۱۳۵۲
سرویس خبر : آهن و فولاد
نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی:

خودکفایی در طراحی و ساخت خطوط تولید، کاهش ارزبری و اشتغال زایی اهداف اصلی بومی‌سازی هستند

‌می‌متالز - سید‌کریم حسینی نماینده مردم اهواز، کارون، باوی و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی، خودکفایی در طراحی و ساخت خطوط تولید، کاهش ارزبری و اشتغال زایی را اهداف اصلی بومی‌سازی دانست.

به گزارش می‌متالز، سید‌کریم حسینی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، در سومین روز نمایشگاه تخصصی بومی‌سازی صنعت فولاد، ضمن بازدید از غرفه‌ها، ضرورت حرکت صنایع مختلف را به سوی بومی‌سازی و قطع وابستگی به خارج را پیش از گذشته ضروری دانست.

وی افزود: صنایع بزرگ کشور مانند: فولاد، نفت، پتروشیمی، نورد و ... با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان، مراکز پژوهشی و دانشگاه‌ها، باید با شناسایی تجهیزاتی که تحریمی بوده و نیاز حیاتی خط تولید هستند، با انجام مهندسی معکوس و بومی‌سازی، خود را در برابر اثرات تحریم مصون کنند.

حسینی در ادامه گفت: از طرفی شرکت‌ها باید به سمتی حرکت کنند که دانش فنی ساخت قطعات و تجهیزات را بدست آورند و تولیدات به نام شرکت‌های ایرانی ثبت شوند.

وی افزود: توانایی شرکت فولاد خوزستان در بومی‌سازی بیست‌و‌پنج هزار قطعه قابل تقدیر است. بومی سازی این حجم از قطعات یعنی قطع وابستگی به خارج و جلوگیری از خروج ارز؛ در واقع بومی‌سازی، تولید پایدار و اشتغال زایی برای جوانان را به دنبال دارد.

نماینده مردم اهواز، کارون، باوی و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی در پایان سخنان خود، برگزاری نمایشگاه را فرصت مناسبی برای شناسایی تامین‌کنندگان و تولید‌کنندگان جدید دانست و افزود: تولید و دستیابی به محصول شامل زنجیره‌ی متصل به هم از تامین‌کنندگان و تولید‌کنندگان مواد اولیه، سازندگان تجهیزات و در نهایت شرکت‌های تولیدی است. مهم‌ترین دستاور برگزاری نمایشگاه شناسایی فرصت‌های جدید است.

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده