تاریخ: ۰۲ دی ۱۳۹۷ ، ساعت ۰۹:۰۳
بازدید: ۲۷۶
کد خبر: ۲۵۱۳۸
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

فشار قیمتی بر روی فلز سرخ

می متالز - مس در بازار لندن در 14 دسامبر برای سومین هفته متوالی به سمت افت قیمت ها حرکت کرد .آمار نشان می دهد که تولیدات صنعتی چین نسبت به مدت مشابه ١۵ درصد کاهش یافته است.
فشار قیمتی بر روی فلز سرخ

به گزارش می متالز، طبق گزارش دفتر آمار ملی، تولید ناخالص ملی چین در کمتر از سه سال به حداقل ممکن رسیده است که این کاهش با افزایش ریسک های اقتصادی همراه بوده است. گرچه چین سعی در جلوگیری از ازفایش اختلافات تجاری خود با چین دارد ولی داده ها نشان می دهد که بازارهای آسیایی و چین در حال طی یک مسیر نزولی هستند که می تواند به بازار فلزات فشار وارد کند طی دو هفته باقی مانده سال میلادی جاری مشتریان صنعتی تقاضاهای خود را کاهش داده اند .
معاملات مس در بازار لندن با 0.5 درصد کاهش به 6126 دلار در هر تن رسیده است و قیمت در طی روند سالیانه خود با کاهش 15 درصدی به قیمت های سال 2015 رسیده اند و قراردادهای فیوچر در بازار با کاهش حجم معاملات روبه‌رو بوده اند که نشان از نا اطمینانی بازار نسبت به قیمت های سال آینده دارد .
چین در مسیر رشد تولید ناخالص داخلی در سال 2018 با رشد 6.5 درصدی حرکت کرده است ولی در مورد اقتصاد آمریکا عدم نا اطمینانی بیشتری وجود دارد .
در 3 ماه گذشته قیمت مس بیشتر بالاتراز قیمت 6126 دلار بوده است و آلومینیوم هم در حدود قیمتی 1931 دلار ، روی 2557 و سرب هم در قیمت 1946 دلار ولی تعادل در قیمت ها در هاله ای ابهام قرار دارد و باید دید اختلافات تجاری چین و آمریکا به کدام مرحله می رشد .

منبع: معدن 24
عناوین برگزیده