تاریخ: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۵۲
بازدید: ۱۹۹
کد خبر: ۲۵۱۵۵۰
فرماندار خاش:

۸۵ درصد نیرو‌های کارگری راه آهن خاش به ایرانشهر بومی هستند

‌می‌متالز - فرماندار خاش سیستان و بلوچستان گفت: ۵۱۰ نفر نیروی انسانی در ابر پروژه ملی راه آهن خاش به ایرانشهر مشغول بکارند که ۸۵ درصد آن‌ها بومی منطقه هستند.

به گزارش می‌متالز، صاحب گل صالحی روز یکشنبه در گفتگویی اظهارداشت: قطعه ۶ راه آهن خاش به ایرانشهر بیش‌ از ۵۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در مسیر سخت گذر آن ۱۷۶ دستگاه سنگین مشغول فعالیت هستند و پروژه با کیفیت بالایی در حال اجراست.

وی افزود: عملکرد نیرو‌های توانمند قرارگاه سازندگی سپاه در اجرای پروژه بزرگ راه آهن ایرانشهر - خاش و در مسیر سخت گذر آن قابل تقدیر است.

فرماندار خاش ادامه داد: این پروژه بزرگ نقش تاثیرگذاری در حمل و نقل و جابجایی کالا و مسافر و کاهش ترافیک جاده‌ای دارد و علاوه بر آن به مبحث ایجاد اشتغال و رونق دادن به اقتصاد منطقه کمک می‌کند.

وی اظهارداشت: در پروژه راه آهن خاش به زاهدان نیز شمار زیادی از مردم بومی خاش مشغول فعالیت هستند و بسیار خوشحایم که طرح‌های شاخص عمرانی توانسته در زندگی و تامین معیشت و اشتغال مردم تاثیر مثبتی داشته باشد.

صالحی گفت: عملیات ریل‌گذاری خط آهن خاش به زاهدان به طول ۱۵۴ کیلومتر بیش‌از۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و فاز نخست آن آماده بهره‌برداری است.

وی بیان کرد: این ابر پروژه ملی که هم‌اینک بخش بزرگی از آن آماده ریل گذاری بوده، نقش مهمی در توسعه منطقه خاش و استان سیستان و بلوچستان دارد.

وی افزود: شهرستان خاش در شاهراه محور توسعه شرق کشور واقع شده و عبور خط آهن به رشد شاخص‌های اقتصادی، عمرانی و توسعه‌ای این شهرستان کمک می‌کند.

فرماندار خاش ادامه داد: هم اینک شمار زیادی از مردم بومی منطقه در این پروژه مشغول کار بوده و در آینده نیز شمار بیشتری از مردم سیستان و بلوچستان از برکات آن بهره می‌برند.

وی اظهار داشت: ایستگاه راه آهن خاش به زاهدان در محدوده سراهی در مراحل تکمیلی بوده و آماده بهره برداری است.

راه‌آهن چابهار به زاهدان یکی از پروژه‌های مهم ریلی کشور با طول ۶۲۸ کیلومتر بوده که با احتساب خطوط ایستگاهی به ۷۳۰ کیلومتر می‌رسد.

این پروژه علاوه بر اتصال بندر اقیانوسی چابهار به شبکه ریلی کشور، بخشی از کریدور ریلی شمال - جنوب در قسمت شرقی کشور بوده و می‌تواند کشور‌های CIS و حوزه قفقاز و اروپا را از طریق شبکه ریلی کشور به چابهار متصل کند.

شهرستان مرزی خاش در ۱۸۵ کیلومتری و جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی استان سیستان و بلوچستان (ایرنا)

عناوین برگزیده