تاریخ: ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۹:۱۶
بازدید: ۱۴۲
کد خبر: ۲۵۱۵۷۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

معادن متخلف مهاباد ۱۰ میلیارد ریال جریمه شد

‌می‌متالز - رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد گفت: ۱۰ میلیارد ریال جریمه بابت خسارت وارد شده به منابع طبیعی این شهرستان از معادن اخذ و به خزانه دولت واریز شده است.

به گزارش می‌متالز، خالد خضری افزود: معادن فعال شهرستان در کنار اشتغالزایی و استفاده اصولی از منابع طبیعی و خدادادی باید در راستای حفظ و احیای دوباره پوشش گیاهی و جنگلی با اداره منابع طبیعی مشارکت و همکاری لازم را داشته باشند.

وی ادامه داد: در شهرستان مهاباد ۲۰۰ هزار هکتار عرصه‌های طبیعی وجود دارد که ۲۰۸ پلاک رسمی در وسعت ۱۹۸ هزار هکتار با بیش از ١٠ هزار بهره بردار شناسایی شده است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد با بیان اینکه ۶ فقره دخل و تصرف مجدد در اراضی منابع طبیعی شهرستان طی سال جاری نیز شناسایی شده است گفت: این میزان در مساحت هفت هکتار برای بار دوم به دادگاه معرفی شده و پرونده آن‌ها در حال رسیدگی است.

خضری اضافه کرد: امسال ۱۲۶ فقره پرونده در قالب هزار و ۳۰۰ هکتار مساحت تخریب و تصرف عدوانی تشکیل شده که از این میزان بیش از هزار هکتار که در روستا‌های "گردشیلان" و "قوزله علیا" واقع در بخش خلیفان بازپس گیری شده است.

وی با اشاره به کمبود شدید نیرو در بخش منابع طبیعی این شهرستان گفت: طی ۱۰ سال گذشته ۱۴ نفر از کارمندان این اداره بازنشسته شده اند که برای جبران آن تعداد، هنوز نیروی جدیدی جذب این اداره نشده است.

در مهاباد بیش از ۱۹۸ هزار هکتار مرتع وجود دارد که ۵۰ هزار هکتار آن مراتع درجه یک با پوشش مناسب، ۷۰ هزار هکتار مراتع درجه ۲ با پوشش متوسط و بقیه مراتع درجه سه با پوشش ضعیف است، در این شهرستان بیش از هزار هکتار جنگل در منطقه "کاولان و کوران"، ۱۰۰ هکتار جنگل‌های مصنوعی و ۸۸ هکتار را ذخیره‌گاه جنگلی وجود دارد.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) آذربایجان‌غربی

عناوین برگزیده
کاش نمی‌دیدمت!
یادداشت علیرضا مخبر دزفولی قائم‌مقام مدیرعامل در امور ستادی و مسوولیت‌های اجتماعی شرکت فولاد خوزستان

کاش نمی‌دیدمت!