تاریخ: ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۴۴
بازدید: ۱۴۹
کد خبر: ۲۵۱۵۸۲
سرویس خبر : آهن و فولاد

تجمع بازنشستگان صنعت فولاد در دامغان

‌می‌متالز - صبح روز یکشنبه ۲۲ اسفند ماه تعدادی از بازنشستگان صنعت فولاد دامغان مقابل کانون بازنشستگان شرکت فولاد دامغان تجمع کردند و خواستار همسان سازی حقوق و مطالبات قانونی خود شدند.

به گزارش می‌متالز به نقل از خبرگزاری ایلنا، صبح امروز ۲۲ اسفند ماه تعدادی از بازنشستگان صنعت فولاد در دامغان نسبت به بی عدالتی‌های موجود در پرداخت حقوق و سایر موارد مقابل دفتر کانون بازنشستگان شرکت فولاد واقع در خیابان قیصریه دامغان تجمع کردند.

یکی از بازنشستگان صنعت فولاد گفت: از سال سال ۹۹ و قبل از همسان سازی که تصمیم نداشتند برای صندوق فولاد انجام دهند با مدیران وقت صندوق فولاد وارد کش و قوس شدیم.

وی افزود: پس از تجمعات کوچک منطقه‌ای مقرر شد تجمع سراسری در تهران برگزار شد و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی وقت حضور پیدا کرد و اعلام کرد همسان سازی را برای بازنشستگان صندوق فولاد هم اجرا می‌کنیم.

این بازنشسته صندوق فولاد با اشاره به اینکه قرار بود وزیر مربوطه طی یک ماه دستور کتبی همسان سازی را بدهد، تصریح کرد: که ۲۹ روز پس از تجمع سراسری اعلام کردند ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای همسان سازی در نظر گرفتند.

این بازنشسته دامغانی اضافه کرد: بر اساس محاسبات قانونی و دستورالعمل‌های دولت ثابت کردیم از ۵ تا ۳۵ درصد در گروه‌های ۲۰ گانه خطا داشتند.

وی ادامه داد: با توجه به این دلایل مسوولان وقت حرفمان را پذیرفتند و صورتجلسه نوشتیم و حکم‌های آزمایشی هم به بازنشستگان دادند، اما قصد دارند در سال ۱۴۰۰ احکام قطعی را صادر نکنند.

این بازنشسته گفت: در جزء ۳ بند الف ماده ۱۲ بودجه سال آینده دولت اعلام کرده است که هیچ گونه افزایش به هیچ عنوانی در هیچ دولتی، وابسته به دولت و خصوصی امکان ندارد و ممنوع است.

وی تصریح کرد: صندوق نیرو‌های مسلح همسان سازی که دارای اشکال بود را برای شاغلان اصلاح کرده و همان را هم بر اساس ۹۰ درصد شاغل همتراز بوده برای بازنشستگانش انجام داده و حکم آنان را هم صادر کرده است.

وی بیان کرد: ما نمی‌خواهیم کسی قانون را برایمان دور بزند همین که به قانون عمل کنند ما حق و حقوقمان را می‌گیریم. قانون در سال ۹۹ و ۱۴۰۰ حقی را برایمان قائل شده که پرداخت نشده و قبول هم کردند، اما نمیدانم چرا می‌خواهند آن را به سال ۱۴۰۱ موکول کنند در تعجب هستم.

این بازنشسته دامغانی با تاکید بر اینکه حدود ۱۴۰۰ نفر بازنشسته صنعت فولاد در دامغان وجود دارند، گفت: درخواست بازنشستگان صنعت فولاد صدور احکامشان در سال ۱۴۰۰ مطابق با قانون است.

منبع: خبرگزاری کار ایران (ایلنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده