تاریخ: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۴۷
بازدید: ۱۰۱
کد خبر: ۲۵۱۷۰۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

عمده کالا‌های صادراتی و وارداتی گمرکات بوشهر کدامند؟

می متالز - ناظر گمرکات استان و مدیر کل گمرک بوشهر گفت: عمده کالاهای صادراتی از گمرکات استان شامل مواد معدنی، انواع آبزیان، سبزیجات و صیفی‌جات میعانات گازی، محصولات پتروشیمی، بوده است.

به گزارش می‌متالز، بهروز قره بیگی ناظر گمرکات استان و مدیر کل گمرک بوشهر صبح امروز با اشاره به عملکرد گمرک در بازه زمانی ۱۱ ماه ابتدای سال ۱۴۰۰، از افزایش صادرات کالا در گمرک بوشهر خبر داد و اظهار داشت: در ۱۱ ماه سال جاری حدود ۲۳ میلیون و ۳۰۹ هزار تن کالا به ارزش بالغ بر هشت میلیارد و ۹۲۸ میلیون دلار از گمرکات استان صادر شده است.

وی به میزان صادرات بدون احتساب میعانات گازی استان بوشهر اشاره کرد و افزود: در این مدت، بالغ بر ۲۳ میلیون و ۸۸ هزار تن کالا به ارزش بالغ بر هشت میلیارد و ۸۱۱ میلیون دلار از گمرکات استان صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ارزش ۶۹ درصد افزایش یافته است.

قره‌بیگی اضافه کرد: عمده کالا‌های صادراتی از گمرکات استان شامل مواد معدنی، انواع آبزیان، سبزیجات و صیفی‌جات میعانات گازی، محصولات پتروشیمی، بوده است.

وی گفت: بیشترین حجم کالا‌های صادراتی استان به کشور‌های چین، امارات متحده عربی، هند، قطر، برزیل، پاکستان، آفریقای جنوبی، نیجریه، سودان و ترکیه صادر شده است.

ناظر گمرکات استان و مدیر کل گمرک بوشهر گفت: در بخش واردات در مدت یاد شده حدود ۳۲۰ هزار تن کالا به ارزش حدود یک میلیارد و ۲۵۷ میلیون دلار از گمرکات استان بوشهر به کشور وارد شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزشی ۲۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

قره‌بیگی افزود: عمده کالای وارداتی از گمرکات استان بوشهر انواع پارچه، ماژوا ال‌ای دی، دستگاه پخت و پز رستورانی، قطعات لوازم یدکی خودروی سواری، انواع چای، برنج، انواع لاستیک، موز، انواع بلبرینگ و رولبرینگ و قطعات لوازم یدکی موتور سیکلت بوده است.

وی عمده کشور‌های مبدا وارداتی گمرکات استان بوشهر را کشور چین، فیلیپین، امارات متحده عربی، نیوزیلند، هند، ایتالیا، سریلانکا، عمان، کره جنوبی و آلمان عنوان کرد.

منبع: خبرگزاری فارس استان بوشهر

عناوین برگزیده