تاریخ: ۰۶ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۶:۲۶
بازدید: ۱۱۷
کد خبر: ۲۵۲۴۲۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

۲۴۸ دستگاه استخراج بیت‌کوین در شهرستان نمین کشف شد

‌می‌متالز - مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل از کشف ۲۴۸ دستگاه استخراج ارز دیجیتال"بیت‌کوین" در کارخانه‌ای در شهرک صنعتی شهرستان نمین خبر داد.

به گزارش می‌متالز، حسین قدیمی روز شنبه افزود: به دنبال دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر فعالیت غیرقانونی و استخراج ارز دیجیتال"بیت‌کوین" در یک قطعه سوله واقع در شهرک صنعتی شهرستان نمین، بررسی موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی گفت: ماموران اداره برق با شناسایی و اطمینان از صحت گزارش‌های دریافتی و پس از هماهنگی با مقام قضایی به همراه ماموران نیروی انتظامی به محل مورد نظر اعزام و موفق به کشف و ضبط ۲۴۸ دستگاه ماینر استخراج بیت‌کوین شدند.

قدیمی با بیان اینکه کارشناسان ارزش این دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال را ۷۴ میلیارد ریال اعلام کردند، اظهار کرد: در این رابطه یک نفر دستگیر و با تشکیل پرونده‌ای برای سیر مراحل قانونی و رسیدگی به مراجع قضایی معرفی شد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل بیان کرد: دستگاه‌های ماینر، علاوه بر مصرف بالای برق و استفاده از تعرفه ارزان، خسارت زیادی به شبکه توزیع برق وارد کرده و بخشی از خاموشی ناخواسته را سبب و باعث آسیب جدی به لوازم برقی شهروندان می‌شود.

قدیمی اضافه کرد: با توجه به اینکه استفاده از دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال نیاز به مصرف برق زیادی دارد برای همین افراد سودجویی که با استفاده از انشعاب غیرمجاز برق اقدام به فعالیت غیرقانونی کنند، مجرم شناخته شده و با آن‌ها بدون اغماض برخورد خواهد شد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل از شهروندان خواست در صورت مشاهده موارد مشکوک، مراتب را به سامانه فوریت‌های برق (۱۲۱) گزارش دهند.

وی ادامه داد: همچنین لینک مربوط به گزارش‌های مردمی در خصوص استخراج غیرمجاز رمزارز در اپلیکیشن "برق من" نیز فراهم شده و شهروندان این اطمینان را داشته باشند که این همراهی و همکاری برای جلوگیری از تضییع حقوق بیت المال علاوه بر دریافت جایزه نقدی به تناسب میزان ماینر‌های کشف شده تا سقف ۲۰۰ میلیون ریال، کاملا محرمانه خواهد بود.

تاکنون در مجموع حدود ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه استخراج ارز دیجیتال"بیت کوین" غیر مجاز در استان اردبیل کشف و ضبط شده است.

شهرستان نمین در ۲۵ کیلومتری شرق اردبیل در مسیر جاده ارتباطی اردبیل - آستارا واقع است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی استان اردبیل (ایرنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده