تاریخ: ۰۳ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۸:۰۶
بازدید: ۱۴۴
کد خبر: ۲۵۲۶۰۹

ساخت راه آهن خواف-هرات بزودی از سرگرفته می‌شود

‌می‌متالز - اداره راه آهن طالبان با اعلام اینکه روند ساخت راه آهن خواف-هرات بزودی آغاز می‌شود، افزود که مسوولان دو طرف درباره آغاز انتقال کالا و مسافران دیدار کرده‌اند.

به گزارش می‌متالز، «بخت الرحمن شرافت» رئیس اداره راه آهن طالبان اظهارداشت که روند ساخت راه آهن خواف- هرات و بازسازی ایستگاه این خط آهن که در جریان تحولات اخیر تخریب شده بود، بزودی از سرگرفته خواهد شد.

شرافت با تاکید بر اینکه فعالیت تجاری از این راه آهن در اولویت قرار دارد گفت که تاکنون ۳ بار هیات‌های طالبان و ایران درباره آغاز انتقال کالا و مسافران از طریق این راه آهن دیدار و گفتگو کرده‌اند.

وی افزود که ایستگاه «روزنک» واقع در شهرستان «غوریان» تخریب شده است و قطعه سوم این راه آهن که از منطقه «چاه سرخ» آغاز و تا منطقه «روزنگ» هرات ادامه می‌یابد، نیز نیاز به بازسازی دارد.

راه‌آهن خواف ــ هرات به‌طول ۲۲۲ کیلومتر شامل چهار قطعه است که بخش واقع در ایران (قطعه یک و دو) جمعاً به‌طول ۶۷ کیلومتر از خواف تا مرز شمتیغ در استان خراسان رضوی واقع شده است. در ادامه قطعات سوم و چهارم در کشور افغانستان واقع هستند که قطعه سوم آن به‌طول ۷۲ کیلومتر از مرز شمتیغ تا ایستگاه روزنک ادامه می‌یابد و قطعه ۴ آن نیز از ایستگاه روزنک تا شهر هرات به‌طول ۷۶ کیلومتر است.

این خط آهن آذرماه سال ۱۳۹۹ توسط حسن روحانی رئیس جمهور سابق ایران و اشرف غنی رئیس جمهور سابق افغانستان از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده