تاریخ: ۰۷ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۱۸
بازدید: ۱۰۴
کد خبر: ۲۵۲۶۳۳
سرویس خبر : اجتماعی

روند ورزشی شرکت مس پس از تغییر مدیریت

‌می‌متالز - پس از تغییر و تحولاتی که در آخرین روز‌های سال گذشته در مدیریت شرکت مس ایجاد شد و علی رستمی جای اردشیر سعدمحمدی را در مدیریت این شرکت گرفت، در کنار همه تحلیل‌های اقتصادی این موضوع، پای تحلیل‌های ورزشی نیز به این تغییر و تحول باز شد.

به گزارش می‌متالز، علت این موضوع هم کاملا مشخص بود چراکه شرکت مس به عنوان یکی از قوی‌ترین بنگاه‌های اقتصادی کشور، یکی از فعال‌ترین حوزه‌ها در زمینه حمایت از ورزش قهرمانی به خصوص فوتبال بود که تیم‌های مختلف با نام مس در لیگ‌های فوتبال کشور، اوج رقابت‌های خود را پشت سر می‌گذارند.

تقریبا برای همه مشخص شده بود که اردشیر سعدمحمدی بنا به دیدگاه‌های فکری خود، از مدیران اقتصادی علاقه‌مند به حوزه ورزش حرفه‌ای به خصوص فوتبال بوده است و حضور او در مدیریت شرکت مس این خیال را برای ورزشی‌ها و فوتبالی‌ها از تداوم همه جانبه این حمایت راحت می‌کرد، اما با تغییر او و آمدن چهره‌ای جدید مشخص بود که گمانه زنی‌ها در این زمینه زیاد شود.

البته این گمانه زنی و به تبع آن نگرانی بابت تداوم این حمایت بی جا هم نیست چراکه اتفاقی مشابه برای تیم‌های نفتی فوتبال کشور پس از تغییر و تحول در وزارت نفت رخ داد و با حضور مدیرانی که کمترین اعتقاد به سرمایه گزاری این حوزه در فوتبال و البته ورزش را داشتند، حسابی باشگاه‌های ورزشی نفتی کشور را به دردسر انداختند که حالا این بیم پس از تغییر درمدیریت شرکت مس منطقی جلوه کند.

هرچند در رابطه با تفکرات ورزشی علی رستمی مدیر جدید شرکت مس در ابتدای انتصاب او بحث‌هایی مطرح شد، اما در همان ساعات ابتدایی این انتصاب، او در یکی از بازدید‌های خود از معادن مس در استان کرمان با سوالی ورزشی مواجه می‌شود که به شدت از علاقه مندی خود به این حوزه و تداوم حمایت این شرکت از بحث باشگاه‌های حرفه‌ای می‌گوید و اینکه حتی پرقدرت‌تر از مدیریت قبلی در این زمینه حرکت خواهد کرد. ظاهرا در تماس‌های تبریکی که مدیران عامل باشگاه‌های ورزشی مس با مدیریت جدید شرکت مس نیز داشته اند، این دلگرمی نیز به آن‌ها منتقل شده است تا تیم‌های ورزشی مس همچنان با خیالی آسوده کار خود را دنبال کنند.

گفته می‌شود مصوبات قانونی خوبی هم برای ادامه حمایت از ورزش در شرکت مس وجود دارد که دست مدیریت جدید را هم برای تداوم این حمایت باز می‌گذازد و اگر مواردی مثل برجام نیز به گشایش اقتصادی بیشتر به خصوص برای شرکت‌هایی مثل مس در کشور منتهی شود، بازهم شاهد حرکت پرقدرت این بنگاه اقتصادی در ورزش و فوتبال خواهیم بود که باید دید در نهایت در ماه‌های پیش رو این روند به چه سمت حرکت خواهد کرد.

منبع: ورزش سه

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده