تاریخ: ۱۴ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۶:۰۵
بازدید: ۲۲۲
کد خبر: ۲۵۲۸۱۴
سرویس خبر : آهن و فولاد

زیرساخت‌های چین و تقاضای فولاد

‌می‌متالز - خبر‌ها حاکی از آن است که بخش زیرساخت‌های چین قرار است تقاضای فولاد این کشور را در سال ۲۰۲۲ افزایش دهد.

به گزارش می‌متالز، برنامه‌های سرمایه گذاری دولت چین به صورت زیر است:

الف) بخش راه آهن: در سال ۲۰۲۰، مقامات چینی سرمایه گذاری تا ۳۱۸ میلیارد یوانی در بخش راه آهن داشتند، در حالی که، کل مصرف فولاد آن زمان حدود ۱۰.۵۹ میلیون تن (میلیون تن) برآورد شده بود. گزارش‌ها پیش بینی می‌کند که مصرف در سال ۲۰۲۲ بیشتر افزایش یابد.

ب) خطوط انتقال برق: تقاضای فولاد برای خطوط انتقال ولتاژ بالا نیز افزایش می‌یابد. ترانسفورماتور‌های ۵۰۰ کیلوولتی به ۳۰۰ تن فولاد الکتریکی نیاز دارند که حدود ۳۵ درصد از کل هزینه یک ترانسفورماتور را تشکیل می‌دهد.

ج) ایستگاه‌های شارژ وسایل نقلیه: فعالان بازار تخمین می‌زنند که ۳.۵ میلیون تن فولاد برای ساخت ۷ میلیون ایستگاه شارژ تا سال ۲۰۲۵ استفاده خواهد شد که به نوبه خود باعث افزایش تقاضا در این بخش خواهد شد.

علاوه بر موارد فوق، تقاضا برای میلگرد و مفتول نیز به دلیل پروژه‌های زیربنایی در مقیاس بزرگ مانند راه، راه آهن، پل‌ها و ماشین آلات افزایش خواهد یافت.

انتظار می‌رود تقاضای فولاد در چین به ۱۹۹.۷ میلیون تن برسد که ۱۱ میلیون تن یا ۵.۹۳ درصد نسبت به سال گذشته افزایش خواهد داشت. همچنین، اگر فعالیت‌های زیرساختی در سراسر کشور حمایت شود، مصرف فولاد آن احتمالا با ۷.۶۸ درصد افزایش به ۲۲۹.۹۹ میلیون تن در سال ۲۰۲۲ خواهد رسید.

منبع: ایفنا

عناوین برگزیده