تاریخ: ۱۶ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۱۵
بازدید: ۱۵۳
کد خبر: ۲۵۳۲۴۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

شاخص در یک قدمی کانال ۱.۵ میلیون واحدی/ خودرویی‌ها در صدر

‌می‌متالز - در جریان سومین روز معاملاتی هفته، بیش از ۱۱ میلیارد و ۲۹۱ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۶۰ هزار و ۵۷۵ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.

به گزارش می‌متالز، برپایه معاملات امروز سه‌شنبه، ۱۶ فروردین ماه، شاخص هم‌وزن با ۲ هزار و ۵۶۲ واحد افزایش، رقم ۳۷۵ هزار و ۸۲۸ واحد را به ثبت رساند؛ این در حالی بود که شاخص کل بورس تهران با افزایش ۲ هزار و ۶۳۳ واحدی به رقم یک میلیون و ۴۵۳ هزار واحد رسید.

شاخص بازار اول افزایش ۲ هزار و ۵۱۱ واحدی و شاخص بازار دوم، افزایش ۳ هزار و ۵۰۵ واحدی را تجربه کردند.

گروه خودرو در جریان معاملات امروز با ۸۲ هزار و ۵۷۶ معامله به ارزش ۸ هزار و ۵۲ میلیارد ریال در صدر گروه‌های بورسی نشست. همچنین، گروه فراورده‌های نفتی با ۴۷ هزار و ۵۶۴ معامله به ارزش ۵ هزار و ۹۵۹ میلیارد ریال، گروه فلزات اساسی با ۴۴ هزار و ۵۹۳ معامله به ارزش ۳ هزار و ۴۴۱ میلیارد ریال، گروه بانک‌ها با ۳۰ هزار و ۷۹۵ معامله به ارزش ۳ هزار و ۱۱۹ میلیارد ریال و گروه شیمیایی با ۳۶ هزار و ۶۶۳ معامله به ارزش ۲ هزار و ۶۹۱ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.

شرکت پالایش نفت اصفهان با یک هزار و ۸۵ واحد، شرکت مخابرات ایران با ۵۵۷ واحد، گروه مپنا با ۴۱۱ واحد، شرکت ارتباطات سیار ایران با ۳۷۹ واحد و شرکت فولاد خوزستان با ۳۶۱ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشتند.

در مقابل، شرکت توسعه معادن و فلزات با ۸۲۲ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی با ۵۳۳ واحد، شرکت فولاد مبارکه اصفهان با ۴۴۱ واحد، بانک ملت با ۳۳۲ واحد و شرکت سرمایه‌گذاری غدیر با ۳۰۷ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص کل داشتند.


نگاهی بر معاملات فرابورس


در جریان معاملات امروز، (سه‌شنبه، ۱۶ فروردین ماه) شاخص کل فرابورس با افزایش ۹۲ واحدی به رقم ۱۹ هزار و ۷۸۱ واحد رسید.

همچنین، امروز بیش از ۳ میلیارد و ۴۷۹ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۲۰ هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال دادوستد شد.

در جریان معاملات امروز فرابورس ایران، شرکت سنگ آهن گهرزمین با ۸۰ واحد، شرکت آهن و فولاد ارفع با ۱۳ واحد، گروه توسعه مالی مهر آیندگان با ۱۰ واحد، شرکت پالایش نفت شیراز با ۷.۸۴ واحد و شرکت صنعتی مینو با ۷ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص داشتند.

در مقابل، شرکت پلیمر آریا ساسول با ۱۹ واحد، شرکت تولید نیروی برق دماوند با ۸ واحد، شرکت پویا زرکان آق دره با ۶.۴۶ واحد و شرکت فولاد هرمزگان جنوب با ۶ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص داشتند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده