تاریخ: ۱۶ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۱۶
بازدید: ۱۶۶
کد خبر: ۲۵۳۲۸۵
سرویس خبر : انرژی

نگران عملکرد وزارتخانه‌های نیرو و نفت هستیم/ کمبود برق و گاز چالش اصلی صنایع و معادن

‌می‌متالز - وزارت صمت بسیار نگران تامین برق و گاز است و مذاکرات متعددی نیز برای تامین برق وگاز صنایع با وزارت نیرو و نفت داشته است، اما برنامه ریزی نامناسب و اهمال این دو وزارت خانه با وجود صدور مجوز‌های متعدد باعث سهمیه بندی و قطع برق برای تولید کنندگان و واحد‌های تولیدی صنعتی شده است. وزارت صمت بسیار نگران تامین برق و گاز است و مذاکرات متعددی نیز برای تامین برق وگاز صنایع با وزارت نیرو و نفت داشته است، اما برنامه ریزی نامناسب و اهمال این دو وزارت خانه با وجود صدور مجوز‌های متعدد باعث سهمیه بندی و قطع برق برای تولید کنندگان و واحد‌های تولیدی صنعتی شده است.

به گزارش می‌متالز، مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت از هدفگذاری رشد ۱۲ درصدی صادرات محصولات فولادی در سال جدید خبر داد گفت: از نظر تولید و صادرات هیچ مشکلی نداریم و صادرات محصولات فولادی امسال در مقایسه با سال‌های گذشته به علت جنگ روسیه و اوکراین رشد خواهد داشت.

سیف‌الله امیری افزود: برای توسعه مناسبات اقتصادی رایزن‌های اقتصادی ما در حال برقراری ارتباط اقتصادی ایران با دیگر کشور‌ها هستند و هم اکنون نیز با روسیه برای صادرات محصولات فولادی بطور کامل در ارتباط هستیم.

وی تصریح کرد: تولیدکنندگان و واحد‌های تولیدکننده فولاد چنانچه همانند سال‌های قبل مشکل قطعی برق و گاز نداشته باشند، صادراتشان امسال ۱۲ درصد بیشتر از سال‌های قبل خواهد بود. تنها نگرانی ما، تامین برق و گاز واحد‌های فولادساز است و اگر تولیدکنندگان محصولات فولادی مشکلی به لحاظ تامین برق و گاز نداشته باشند، امسال می‌تواند به سال صادراتی محصولات فولادی تبدیل شود.

وی افزود: هدفگذاری امسال برای رشد صادرات باید دقیق و قابل تحقق باشد و اجرایی شدن آن باید با نامگذاری سال هماهنگ شود، اما اگر شاهد قطعی برق و گاز بخش تولید باشیم ممکن است ظرفیت تولید امسال به کمتر از سال گذشته هم برسد.

مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت ادادامه داد: وزارت صمت بسیار نگران تامین برق و گاز است و مذاکرات متعددی نیز برای تامین برق وگاز صنایع با وزارت نیرو و نفت داشته است، اما برنامه ریزی نامناسب و اهمال این دو وزارت خانه با وجود صدور مجوز‌های متعدد باعث سهمیه بندی و قطع برق برای تولید کنندگان و واحد‌های تولیدی صنعتی شده است.

منبع: فولادبان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده