تاریخ: ۱۷ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۸:۳۲
بازدید: ۲۰۰
کد خبر: ۲۵۳۳۹۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
استاندار قم:

طرح خرید شفاف سبب کاهش قیمت کالا‌ها و حذف واسطه‌ها خواهد شد

‌می‌متالز - دادستان قم در دیدار با سرپرست و معاونان سازمان صمت استان قم در خصوص طرح خرید شفاف وزارت صمت و درج قیمت تولیدکننده روی کالاها، بیان کرد: انجام این کار سبب بالا رفتن آگاهی مصرف‌کننده از قیمت، افزایش اعتماد خریداران و همچنین کاهش قیمت کالا‌ها و حذف واسطه‌ها خواهد شد.

به گزارش می‌متالز، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن غریب در این خصوص ادامه داد: نظارت بر بازار موضوع بسیار مهمی است که از درخواست‌های جدی مردم نیز هست و با اجرای این طرح می‌توان از توان نظارت مردم برای کنترل بازار نیز استفاده کرد تا بازار دچار آشفتگی نشود.

دادستان قم، حمایت از تولید و سرمایه‌گذاران را به‌عنوان اولویت دستگاه قضا برشمرد و گفت: تلاش برای رفع مشکلات حقوقی تولیدکنندگان از مهم‌ترین برنامه‌های دستگاه قضا است و پیگیری خواهد شد.

در ادامه این جلسه سرپرست و معاونان سازمان صمت قم نیز گزارشی از اقدامات این سازمان در طرح نظارتی نوروز ۱۴۰۱ ارائه و در خصوص مشکلات موجود در استان گفتگو کردند.

گفتنی است طرح خرید شفاف به عنوان یکی از برنامه‌های وزارت صمت با هدف حذف سود نامتعارف از چرخه توزیع کالا‌ها و همچنین ایجاد شفافیت و رقابت از حدود ۴ ماه پیش آغاز شده و تا تابستان ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت.

در این طرح محصولات و کالا‌های پرگردش (سرمایه‌ای و مصرفی) در چهار مرحله مشمول طرح درج قیمت تولید‌کننده شده‌اند.

ایجاد بهره‌وری و رقابت سالم عوامل تأمین و توزیع، کاهش نوسانات نامتناسب قیمت کالا‌ها در سه ماه اخیر به‌غیر از محصولات کشاورزی، حذف تخفیف‌های غیرواقعی، کاهش بهای پرداختی توسط مصرف‌کنندگان برای بیش از ۸ هزار قلم کالایی، ارایه اطلاعات قیمتی و آگاهی‌رسانی به مصرف‌کنندگان، حذف واسطه‌های غیرضروری، جلوگیری از انباشت و احتکار کالا‌های سرمایه‌ای در شبکه توزیع و همچنین نظارت بر رعایت سود‌های مصوب قانونی حلقه‌های تأمین و توزیع از نتایج اجرای این طرح تاکنون بوده است.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده