تاریخ: ۱۰ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۱:۰۵
بازدید: ۱۰۹
کد خبر: ۲۵۴۳۳۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
حبیب الله حیدری:

ترانزیت کالا در گمرک سرخس به بیش از دوبرابر افزایش پیدا کرد

‌می‌متالز - مدیرکل گمرک سرخس بیان کرد: توسعه زیرساخت‌های گمرک سرخس در کنار ظرفیت‌های منطقه همچون راه آهن و منطقه ویژه اقتصادی نویدبخش آینده‌ای روشن برای این منطقه است.

به گزارش می‌متالز، حبیب الله حیدری مدیرکل گمرک سرخس عنوان کرد: بعد از سفر رئیس جمهوری به ترکمنستان در آذرماه پارسال، بخش عمده‌ای از مشکلات ترانزیتی گمرک سرخس رفع و ترانزیت کالا در این گمرک به بیش از دوبرابر افزایش یافت.

حیدری ادامه داد: طی پارسال و به ویژه در شش ماهه دوم، افزایش ۲۴۵ درصدی در ترانزیت ورودی نسبت به سال ۹۹ و افزایش ۲۳۰ درصدی در رویه ترانزیتی خروجی در این گمرک را شاهد بوده و رکوردی در حجم ترانزیت کالا به ثبت رساندیم.

مدیرکل گمرک سرخس افزود: روزانه بیش از ۴۵۰ دستگاه کامیون در گمرک شهید شوشتری سرخس تردد دارند و بخش عمده‌ای از ترانزیت گمرک سرخس به صورت ریلی انجام و حدود ۳۵۰ واگن روزانه در این گمرک جابجا می‌شود و بیشترین حجم ترانزیت خروجی ریلی کشور از این گمرک صورت می‌پذیرد.

وی در ادامه این سخنان تصریح کرد: توسعه زیرساخت‌های گمرک سرخس در کنار ظرفیت‌های منطقه همچون راه آهن و منطقه ویژه اقتصادی نویدبخش آینده‌ای روشن برای این منطقه است.

حیدری در خاتمه خاطرنشان کرد: امیدواریم با تکمیل خطوط ریلی در جنوب و غرب کشور به خصوص در مناطق مرزی، شاهد تکمیل زنجیره ریلی و در نتیجه افزایش ترانزیت در گمرک سرخس در آینده باشیم.

منبع: خبرگزاری موج استان خراسان رضوی

عناوین برگزیده