تاریخ: ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۴۱
بازدید: ۱۴۶
کد خبر: ۲۵۴۳۷۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

ایجاد اشتغال و بهره‌برداری از طرح‌های نیمه تمام، از برنامه‌های استان است

‌می‌متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: از جمله مهمترین برنامه‌های استان در سال جاری ایجاد اشتغال، بهره‌برداری از طرح‌های نیمه تمام، اجرای تامین مالی زنجیره‌ای واحد‌های تولیدی با هماهنگی بانک‌ها، اجرا و فرهنگ سازی درج قیمت تولید کننده بر روی کالا‌ها و تامین آب مصرفی صنعت است.

به گزارش می‌متالز، ناصر فغفوری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سال‌های اخیر تولید با ثبات‌ترین عبارت در شعار‌های سال بوده که این امر حاکی از جایگاه تولید در حل مشکلات اقتصادی کشور از نظر مقام معظم رهبری و سیاست گذاران کشور است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به عنوان انتخاب شده برای سال گفت: امسال تولید با دو فاکتور دانش بنیان و اشتغال آفرینی همراه شده است که در این راستا سازمان در راستای برنامه‌های وزارت صمت و سیاست‌های استاندار در راستای تحقق این امر قدم بر می‌دارد.

وی یادآور شد: اشتغال آفرینی با اشتغالزایی متفاوت است به طوریکه محصول اشتغال آفرینی تولید اشتغال است که در این راستا برنامه‌هایی از وزارت صمت برای اجرا به استان‌ها ابلاغ شده است که بدنبال افزایش نقدینگی، ارتقای بهره‌وری، استفاده از ظرفیت واحد‌ها و استفاده از طرح‌های بلاتکلیف است.

فغفوری تصریح کرد: دستورالعمل‌ها و آئین‌نامه‌هایی به استانداران به عنوان رئیس جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان ابلاغ می‌شود که بر این اساس همه مصوبات کارگروه در صورتی که مغایر با قانون نباشد قابل اجرا خواهد بود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان ادامه داد: در اقتصاد دانش بنیان هدف بالا بردن سهم دانش از هزینه‌های تولید است و در این امر صرفا کمیت مطرح نیست بلکه باید در فرایند‌ها هم این اقدام انجام شود.

وی افزود: از جمله مهمترین برنامه‌های استان در سال جاری ایجاد اشتغال، بهره‌برداری از طرح‌های نیمه تمام، اجرای تامین مالی زنجیره‌ای واحد‌های تولیدی با هماهنگی بانک‌ها، اجرا و فرهنگ سازی درج قیمت تولید کننده بر روی کالا‌ها و تامین آب مصرفی صنعت است.

منبع: خبرگزاری فارس

عناوین برگزیده