تاریخ: ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۵۹
بازدید: ۱۰۲
کد خبر: ۲۵۴۴۲۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس سازمان صمت خراسان‌رضوی:

اجرای طرح تأمین مالی زنجیره‌ای اقدامی مهم برای تخصیص بهینه منابع است

‌می‌متالز - رئیس سازمان صمت خراسان‌رضوی در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، گفت: اجرای طرح تأمین مالی زنجیره‌ای برای واحد‌های تولیدی یکی از طرح‌های مهم امسال برای ساماندهی منابع تأمین و تخصیص بهینه منابع با هدف کمک به جهش تولید است.

به گزارش می‌متالز، امیررضا رجبی تأکید کرد: ثبت اطلاعات در سامانه جامع تجارت و همکاری بانک‌های عامل در پذیرش تقاضای تسهیلات از طریق صورت‌حساب الکترونیک ازجمله مصوبات کارگروه استانی بود که اجرایی شدن آن گام مهمی در تحول نظام مالی مبتنی بر تولید خواهد بود.

وی عنوان کرد: بر اساس بخشنامه بانک مرکزی، استعلام تمامی عقودی که نیاز به ارائه فاکتور دارند در بستر سامانه جامع تجارت انجام خواهد گرفت.

رجبی تصریح کرد: براین اساس، بنگاه‌های اقتصادی تولیدی و تجاری موظف به ثبت فاکتور‌ها در سامانه جامع تجارت هستند.

رئیس سازمان صمت خراسان رضوی در ادامه با اشاره به روش تأمین مالی زنجیره‌ای که مقرراست با نگاه تسریع در امور، هدایت مالی، نظارت و شفافیت بیشتر در اعطای تسهیلات اجرا شود گفت: ازآن‌جا که جریان کالایی از مواد اولیه تا محصول نهایی باهم مرتبط هستند، جریان مالی هم به همان نسبت مورداستفاده قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: بر اساس توافق وزارتخانه‌های اقتصاد و دارایی و صمت و همچنین بخشنامه بانک مرکزی برای اجرای زنجیره تأمین مالی از سال ۱۴۰۱، تسهیلات بانکی به واحد‌های تولیدی در یک زنجیره تولید اختصاص خواهد یافت.

رئیس سازمان صمت خراسان‌رضوی ادامه داد: تاکنون ۱۹ زنجیره تأمین مالی در استان از صنایع غذایی، نساجی، قطعه سازان و مجموعه سازی شناسایی و برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی‌شده‌اند.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده