تاریخ: ۲۴ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۱:۴۱
بازدید: ۱۴۹
کد خبر: ۲۵۴۵۵۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

سال گذشته هزار و ۹۰۰ فرصت شغلی در سمنان تثبیت و ایجاد شد

‌می‌متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: با اقدامات انجام شده در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، یک هزار و ۹۰۰ فرصت شغلی در استان تثبیت و ایجاد شده است.

به گزارش می‌متالز، علی تشنه‌دل در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان افزود: در سال ۱۴۰۰ که به نام «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» نام‌گذاری شده بود، مشکلات یک هزار و ۳۱۶ واحد تولیدی مشکل‌دار در ۸۵ جلسه کارگروه بررسی شد.

وی بیان کرد: برای رفع موانع موجود در این واحدها، هزار و ۴۷۶ مصوبه به تصویب اعضای کارگروه رسید.

رئیس سازمان صمت سمنان تصریح کرد: در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، توانستیم با بررسی مشکلات واحد‌های تولیدی و تأمین مالی واحد‌های تولیدی، زمینه اشتغال هزار و ۹۰۰ نفر را در استان تثبیت و ایجاد کنیم.

دبیر کارگروه رفع موانع تولید سمنان بیان کرد: تأمین مالی و تسهیلات، موضوعات ارزی، امور زیربنایی و زیرساختی، تأمین انرژی و آب، امور مالیاتی، تأمین اجتماعی و گمرکی از مهم‌ترین موارد بررسی‌شده در جلسات کارگروه بوده است.

تشنه‌دل ادامه داد: در بخش تسهیلات رونق تولید در سال گذشته، ۸۲۰ واحد تولیدی به ارزش حدود ۳۰ هزار میلیارد ریال از تسهیلات رونق تولید بهره‌مند شدند که سهم صنعت، ۲۲۰ واحد به ارزش ۲۷ هزار میلیارد ریال و کشاورزی ۵۹۷ واحد به ارزش دو هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال بوده است.

وی افزود: همچنین یک هزار و ۷۰ واحد تولیدی متقاضی تسهیلات با رقمی بیش از ۵۱ هزار میلیارد ریال برای دریافت تسهیلات رونق تولید به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند که پرونده ۲۵۰ واحد در بانک‌ها در دست بررسی است.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده