تاریخ: ۲۴ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۴۴
بازدید: ۱۴۴
کد خبر: ۲۵۴۸۲۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب عنوان کرد:

هپکو یک افتخار است و توانمندی خود را به اثبات رسانده/ واردات ۱۰ هزار دستگاه ماشین‌آلات با اقتصاد مقاومتی همخوانی ندارد

‌می‌متالز - آصفری با تأکید بر توانمندی‌های شرکت هپکو گفت: جای سؤال است که واردات ۱۰ هزار دستگاه ماشین‌آلات با اقتصاد مقاومتی‌ای که مدنظر مقام معظم رهبری است و شعار مانع زدایی و پشتیبانی از تولید چه سنخیت و تناسبی دارد.

به گزارش می‌متالز، محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس عصر چهارشنبه ۲۴ فروردین در آیین رونمایی از محصول جدید تراک معدنی در شرکت هپکو اراک گفت: هپکو افتخار استان مرکزی و م مردم اراک است و امیدواریم ایام تلخی که هپکو در چند سال گذشته سپری کرد با احیای این شرکت و رونق تولید به شیرینی ادامه پیدا کند.

وی با اشاره به مساله واردات ماشین‌آلات سنگین به کشور نیز اظهار داشت: در زمان تصویب بودجه در مجلس پیشنهاد‌ات مختلفی از سوی دولت و برخی نمایندگان برای بحث واردات ماشین‌آلات انجام گرفت، ولی متأسفانه باوجود تلاش‌هایی که کردیم، چون دولت و سایر نمایندگان همراهی نکردند نتوانستیم کاری که مدنظرمان بود به انجام برسانیم و جلوی مصوبه واردات ماشین‌آلات راهسازی و معدنی را بگیریم.

آصفری تأکید کرد: جای سؤال است که واردات ۱۰ هزار دستگاه ماشین‌آلات با اقتصاد مقاومتی‌ای که مدنظر مقام معظم رهبری است و شعار مانع زدایی و پشتیبانی از تولید چه سنخیت و تناسبی دارد، البته متهم خارج از کشور نیست بلکه داخل بدنه دولت‌هاست.

وی ادامه داد: چرا باید کارخانه‌ای همچون هپکو به سهامدار نااهل واگذار شود و آن‌همه مشکل را بر سر این شرکت آوار کند، بااین‌حال توانستیم هپکو را از دست نااهلش خارج کنیم و امیدواریم تأمین اجتماعی به‌عنوان سهامدار عمده حمایت لازم را داشته باشد کما اینکه اذعان دارند ۱۵۰۰ میلیارد برای هپکو هزینه شده و منتظر اتفاقات خوب در هپکو هستند، اما حمایت از تولید با شعار تحقق پیدا نمی‌کند و مسوولین باید در عمل نشان بدهند.

این نماینده مجلس بار دیگر با اشاره به موضوع واردات خودرو و ماشین‌آلات به کشور گفت: موافق ۱۰۰ درصدی واردات خودرو‌های سواری هستم چراکه ایران‌خودرو و سایپا با تولید بی‌کیفیت خود و قیمت‌هایی که هیچ تناسبی با ابن کیفیت ندارد باعث تا رضایتی مردم هستند، اما در زمینه تولید ماشین‌آلات سنگین راهسازی و معدنی شرکت هپکو توانمندی خود را به اثبات رسانده است.

آصفری تصریح کرد: امروز ماشین‌آلات و تجهیزات پیشرفته‌ای در اختیار شرکت هپکو قرار دارد که اگر بخواهیم آن‌ها را وارد کنیم باید میلیون‌ها دلار هزینه کنیم پس چرا باید دولت هنوز هم بر این توانمندی اعتقاد راسخ نداشته باشد که جلوی واردات ماشین‌آلات راهسازی و معدنی را بگیرد تا هم از خروج ارز جلوگیری شود و هم ایجاد اشتغال داشته باشیم.

نماینده مردم اراک خاطرنشان کرد: هپکو می‌خواهد جان بگیرد و همه باید کمک کنند تا دست واسطه‌ها و رانت خوران قطع شود چراکه این‌ها دلشان به حال کشور نسوخته بلکه می‌خواهند جیب‌های خودشان را پر کنند.

وی با تأکید بر اینکه هپکو باید توانمندی خود را به رخ بکشد و حرکتش را سرعت ببخشد افزود: از مدیرعامل و مجموعه مدیریتی هپکو انتظار داریم تا دست بجنبانند و به تعهد تحویل ۵۰ دستگاه ماشین‌آلات به وزارت راه عمل کنند چراکه از وزیر راه قول گرفته‌ایم که به محض اینکه تحویل اولین سری سفارش‌ها از سوی هپکو قرارداد ۵۰۰ دستگاه ماشین‌آلات بین این وزارتخانه و هپکو منعقد شود که لازمه آن تولید اولیه است.

آصفری اظهار داشت: امروز دست کسانی که به دنبال سرمایه‌ها و زمین‌های با ارزش هپکو بودند قطع‌شده و خوشبختانه وزارتخانه‌هایی که با هپکو مرتبط هستند مثل وزارت راه و وزارت کشور با حضور وزرای بسیجی آماده حمایت و همراهی هستند.

نخستین محصول پرکاربرد و جدید شرکت هپکو جهت عرضه به معادن تحت عنوان ماشین «تراک معدنی ۶۵ تن»، با حضور جمعی از مسوولین، مدیران و کارگران پرتلاش شرکت هپکو رونمایی و تحویل خریدار شد.

منبع: پایگاه خبری دیار آفتاب

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده