تاریخ: ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۰:۲۹
بازدید: ۱۱۸
کد خبر: ۲۵۴۸۴۴
سرویس خبر : آهن و فولاد

اخراج ۳۰ کارگر باسابقه فولاد نطنز/ از کتمان مدیرعامل مجتمع تا پیگیری مسوولان برای بازگشت به کار کارگران

‌می‌متالز - ۳۰ کارگر فولاد نطنز در سال جدید اخراج شدند و از این رو کارگران از وضعیت موجود ناراضی هستند.

به گزارش می‌متالز، طی دو هفته گذشته موضوع اخراج کارگران فولاد نطنز از موضوعات داغ شهرستان بوده است؛ حدود ۳۰ تن از کارگران شرکت فولاد نطنز که اکثریت آن‌ها از شهر بادرود و با میانگین سابقه بالای ۱۵ سال هستند همزمان با آغاز سال جدید از کار بیکار و از کار اخراج شدند.

جواد توکلی مدیر عامل مجتمع فولاد نطنز در این زمینه در ادعایی اظهار داشت: این موضوع، اخراج نبوده بلکه جابجایی از یک واحد به واحد دیگر بوده است.

سید محمد طباطبایی سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان نطنز اظهار داشت: با توجه به اخراج تعدادی از کارگران زحمتکش واحد‌های ذوب و فولاد کارخانه نطنز و مراجعه آنان به اداره کار شهرستان نطنز، موضوع در دستور کار این اداره قرار گرفت.

وی گفت: طی گفتگو با تعدادی از این افراد در هفته گذشته و حتی در روز شنبه، موارد در حال پیگیری بوده و با بررسی‌های همه جانبه و دقیق‌تر در آینده نزدیک نتایج آن به اطلاع کارگران اخراج شده خواهد رسید.

رئیس دفتر ارتباط مردمی نماینده مجلس نیز این خصوص اظهار داشت: در پی انتشار خبر ابراز نارضایتی کارگران مجتمع فولاد و ذوب‌آهن نطنز مبنی بر اخراج از کار و مراجعه تعدادی از آنان به دفتر ارتباط مردمی و تماس تلفنی برخی از کارگران، مراتب اعتراض کارگران به مدیرعامل مجتمع فولاد و ذوب آهن نطنز اطلاع رسانی شده است.

وی افزود: در موارد جداگانه رحمت‌الله فیروزی‌پور نماینده مجلس و دفتر وی مراتب نارضایتی کارگران اخراجی به مراجع ذیصلاح از جمله استانداری اصفهان، فرماندار و اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان نطنز رسیده و خواستار احقاق حقوق کارگران شده‌اند.

هادی مرادی رئیس شورای شهر نطنز نیز در نطنز از تشکیل جلسه‌ای جهت پیگیری وضعیت کارگران اخراجی شرکت فولاد نطنز در چند روز آینده با مسوولان مربوطه خبر داد و اظهار داشت: در زمینه احقاق حق کارگران تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم.

اخراج کارگران به عنوان کم هزینه‌ترین راه برای مدیران کارخانه‌هایی است که به هر دلیل با مشکلات سود‌دهی مواجه می‌شوند چرا که اخراج کارگران به دلیل نبود امنیت شغلی و بدون هیچ‌گونه حمایت قانونی و دولتی به راحتی توسط مدیران و کارفرمایان صورت می‌گیرد.

مجتمع کارخانجات صنایع فولاد و ذوب آهن نطنز یک از بزرگترین شرکت‌های فعال در بخش خصوصی کشور است که سال ۱۳۷۳ در زمینی به مساحت یک هزار و ۲۰۰ هکتار در شهرک صنعتی فولاد شهرستان نطنز احداث شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده