تاریخ: ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۸:۲۳
بازدید: ۱۱۶
کد خبر: ۲۵۴۸۵۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

فاز نخست کارخانه سیمان سفید ازنا تابستان امسال به بهره‌برداری می‌رسد

‌می‌متالز - استاندار لرستان گفت: پیش‌بینی می‌شود فاز نخست کارخانه سیمان سفید ازنا تابستان امسال با توان تولید هزار تن سیمان در روز به بهره‌برداری برسد.

به گزارش می‌متالز، فرهاد زیویار عصر امروز در حاشیه دیدار با مدیرعامل یک بانک خصوصی به‌منظور مشارکت این بانک در پروژه‌های لرستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این جلسه که با حضور تیم اقتصادی استانداری این همراه بود پیگیری‌های لازم در رابطه با پروژه‌های مطرح‌شده سفر اسفندماه مدیرعامل این بانک و سرمایه‌گذاری در اجرای طرح‌های اقتصادی برگزار شد.

وی افزود: اجرای سد معشوره، سیمان سفید ازنا، مجتمع پرورش ماهی ۶ هزار تنی سپیددشت و گاوداری ۶ هزار رأسی دلفان از مهم‌ترین پروژه‌های مورد موافقت بانک موردنظر بود که در جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

استاندار لرستان با بیان اینکه در صورت اجرای توافقات حاصل‌شده روند احداث طرح سیمان سفید ازنا سرعت بیشتری می‌گیرد، عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود فاز اول این طرح در تابستان امسال با توان تولید هزار تن سیمان در روز به بهره‌برداری برسد.

وی بیان کرد: تأمین منابع مورد نیاز طرح گاوداری ۶ هزار رأسی دلفان و موضوع سرمایه‌گذاری این بانک به‌منظور به بهره‌برداری رساندن مجتمع ۶ هزار رأسی سپیددشت از دیگر پروژه‌های شاخص جلسه بود که توافقات خوبی در این زمینه نیز حاصل شد.

زیویار گفت: از دیگر مباحث مهم مطرح‌شده در دیدار با مدیرعامل این بانک موضوع تأمین منابع مالی و سرمایه‌گذاری این بانک در اجرای طرح استراتژیک و اثرگذار سد معشوره بود که کلیات این طرح عمرانی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و گزارشی از وضعیت پروژه نیز ارائه شد.

وی تصریح کرد: راه‌اندازی و تکمیل پروژه‌های لرستان نیازمند جذب اعتبارات و فراهم‌سازی شرایط برای مشارکت سرمایه‌گذاران است که جلسه امروز نیز در همین راستا با مدیرعامل بانک مورد نظر در تهران برگزار شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده