تاریخ: ۱۶ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۱۷
بازدید: ۶۲
کد خبر: ۲۵۵۶۲۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس سازمان صمت فارس:

۹۷ کارخانه فارس دارای محصولات دانش بنیان هستند

‌می‌متالز - ایزدی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس حمایت از صنایع دانش بنیان را از اولویت‌های این سازمان بر شمرد و گفت: ۹۷ کارخانه استان دارای محصولات دانش بنیان هستند.

به گزارش می‌متالز، حمیدرضا ایزدی از حمایت سازمان صمت فارس از شرکت‌های دانش بنیان خبرداد و گفت: یکی از اولویت‌های اساسی سازمان صمت در سال جاری حمایت از صنایع دانش بنیان است که به جد در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به جلسه اخیر در وزارت صمت برای حمایت از صنایع دانش بنیان توضیح داد: در جلسه‌ای که اخیرا در تهران برگزار شد برنامه‌هایی برای حمایت از این دسته از صنایع ابلاغ و مقرر شد که در سال جاری یکی از اولویت‌های سازمان باشد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۰۴ شرکت دانش بنیان در استان فارس دارای مجوز و پروانه است، تاکید کرد: ۹۷ کارخانه در استان فارس دارای تولیدات دانش بنیان هستند و به طور حتم سازمان صمت در این استان به دنیال افزایش محصولات دانش بنیان است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس با اشاره به راه اندازی یک کارخانه دانش بنیان در شهرستان مرودشت گفت: در سال جاری یک کارخانه دانش بنیان با سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیارد تومان در این شهرستان به بهره برداری می‌رسد.

ایزدی اظهار امیدواری کرد که با حمایت از صنایع دانش بنیان اقدامات خوبی در این حوزه در استان فارس انجام خواهد شد و تاکید کرد: به طور حتم سازمان صمت به دنبال رفع مشکلات و موانع پیش روی صنایع دانش بنیان است و در این خصوص از هیچگونه تلاشی فروگذار نخواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جلسه با پارک علم و فناوری در استان فارس گفت: سازمان صمت در استان به دنبال این است که یک دفتر در این پارک برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و پیگیری مشکلات آن‌ها راه اندازی کند و به طور حتم این دفتر طی چند روز آینده در پارک علم و فناوری فعالیت خود را آغاز می‌کند.

منبع: خبرگزاری بازار (تحلیل بازار)

عناوین برگزیده