تاریخ: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۲۶
بازدید: ۱۹۹
کد خبر: ۲۵۵۷۸۴
سرویس خبر : آهن و فولاد
نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس:

افتتاح ذوب آهن شاهرود به زودی/ نیازمند بیمارستان جدید هستیم

‌می‌متالز - نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس از افتتاح پروژه ذوب آهن در این شهرستان خبر داد و گفت: این پروژه ۴۰۰ اشتغال ایجاد خواهد کرد و نفع آن برای تمام شهرستان خواهد بود.

به گزارش می‌متالز، علی اصغر خانی صبح پنجشنبه در آئین افتتاح و کلنگ زنی پروژه‌های بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود به میزبانی سالن پورسینا این دانشگاه ضمن بیان اینکه اتفاقات خوبی در زمینه توسعه اقتصادی شهرستان شاهرود رخ داده است، تاکید کرد: یک روز بعد از عید فطر در شهرستان شاهرود شاهد افتتاح پروژه بزرگ ذوب آهن در این شهرستان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه نیاز ۲۰۰ میلیارد تومانی این پروژه نیز با پیگیری‌های صورت گرفته به صورت تسهیلات برطرف شد، افزود: این طرح دارای ۴۰۰ اشتغال برای شهرستان خواهد بود و می‌تواند تحول خوبی را برای شهرستان ایجاد کند.


ارتقای بودجه درمانی


نماینده شاهرود و میامی در مجلس همچنین درباره اعتبارات نیز، گفت: در بودجه سال ۱۴۰۱ شاهد هستیم که بودجه بهداشت و درمان بین ۶۰ الی ۷۰ درصد افزایش داشته‌ایم این در حالی است که در دیگر بخش‌ها به صورت متوسط شاهد افزایش ۳۰ درصدی بودیم که نشان از اهمیت مجلس به مقوله بهداشت و درمان است.

خانی با بیان اینکه انتظار داریم که مسوولان بهداشت و درمان همه بیمارستان‌های سطح شاهرود و میامی را یکسان ببینند، تاکید کرد: باید کمک کنیم تا مردم در بخش‌های بهداشت و درمان و سلامت اذیت نشوند همچنین کادر درمانی در کنار متخصصان و کادر اداری همه در کنار هم قرار گرفته و همپوشانی خوبی صورت گیرد تا مردم وقتی وارد مجموعه‌های درمانی می‌شوند، دغدغه‌ای برایشان وجود نداشته باشد.

وی با اشاره به اینکه باید بیمارستان خاتم الانبیا (ص) شاهرود که از بیت‌المال ایجاد و برای مردم این شهرستان است از شرایط کنونی خارج شود، تاکید داشت: انتظار داریم همانطور که بیمارستان امام حسین (ع) و بهار دیده می‌شود، بیمارستان میامی و خاتم الانبیا (ص) نیز دیده شود، زیرا تفاوتی بین این زیرساخت‌ها نیست.


بودجه استان سمنان افزایش یافت


عضو خانه ملت همچنین با بیان اینکه هر جا نیاز به اعتبارات در بخش بهداشت و درمان بود پای کار خواهیم بود و مشکلی در زمینه تأمین اعتبارات ملی وجود ندارد، بیان کرد: خوشبختانه وزارت بهداشت در دولت سیزدهم نگاه خوبی به توسعه درمانی دارد و از لحاظ تأمین بودجه مشکلی نخواهیم داشت.

خانی با بیان اینکه نباید بگذاریم حتی یک نفر برای مقوله درمان از شهرستان‌های شاهرود و میامی خارج و راهی شهر‌های بزرگ شود، گفت: باید تمام نیاز‌های درمانی مردم بومی منطقه و همچنین زائران حرم رضوی که سالانه شاهد تردد ۱۶ میلیون نفر از این قشر از شهرستان‌های شاهرود و میامی هستیم، در شهرستان برطرف شود و نیازی به درمان در دیگر شهر‌ها نداشته باشیم.

وی درباره بودجه استان سمنان نیز، گفت: در سال ۱۴۰۰ و سال قبل از آن از لحاظ بودجه استان سمنان در رتبه یکی به آخر در بین ۳۱ استان کشور قرار داشت، اما در سال جاری با پیگیری‌هایی که صورت دادیم و اقداماتی که در کمیسیون تلفیق شکل گرفت خوشبختانه توانسته ایم بودجه را تا حد کلان شهر‌های کرج و تهران رشد داده و در رتبه چهارم کشور قرار بگیریم که کار ارزشمندی محسوب می‌شود.

نماینده شاهرود و میامی در مجلس با بیان اینکه سلامت مردم خط قرمز ما است و باید از بودجه‌ها برای ارتقای بخش درمان شاهرود و میامی استفاده کرد، گفت: باید تمرکز را از بیمارستان امام حسین (ع) کم کنیم و به دیگر بیمارستان‌ها هم توجه داشته باشیم از سوی دیگر با توجه به اینکه جمعیت ما از ۳۰۰ هزار نفر نیز در حال گذار است، می‌بایست به فکر تأسیس بیمارستان جدید هم در شاهرود بود، زیرا این شهرستان نیاز به بیمارستان جدید دارد.

منبع: خبرگزاری مهر

عناوین برگزیده