تاریخ: ۳۱ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۷:۲۹
بازدید: ۱۳۷
کد خبر: ۲۵۵۷۸۷

قزاقستان ارتباطات ریلی با روسیه را از سر می‌گیرد

‌می‌متالز - راه آهن قزاقستان اعلام کرد این کشور از ۲۰ آوریل ارتباطات ریلی با روسیه را که از مارس ۲۰۲۰ به حالت تعلیق درآمده بود، از سر می‌گیرد.

به گزارش می‌متالز، شرکت «قزاقستان تمیر ژالی» در مورد از سرگیری ارتباط ریلی با روسیه از فردا خبر داد.

بنابر این گزارش، بر اساس توافق دوجانبه بین شرکت‌های راه آهن قزاقستان و روسیه، از ۲۰ آوریل، قطار مسافربری بین المللی شماره ۶۲۵/۶۲۶ در مسیر «آتیرائو – آستراخان» حرکت خواهد کرد.

تعداد حرکت قطار یک روز در میان خواهد بود و از آتیرائو به آستراخان ۲۰ آوریل، روز‌های زوج و از آستراخان به آتیرائو از ۲۱ آوریل، روز‌های فرد انجام می‌گیرد.

برای ورود شهروندان قزاقستان و اتباع خارجی به قزاقستان، همچنان داشتن گواهینامه سلامت و نتیجه تست منفی کرونا که از تاریخ صدور آن نباید بیش از ۷۲ ساعت گذشته باشد و یا ارائه مدرک واکسیناسیون کامل (زمان دریافت آخرین دز نباید بیش از ۶ ماه بیشتر باشد) الزامی است.

مسافران در صورت نداشتن نتایج تست منفی یا مدرک واکسیناسیون مجاز به سوار شدن به واگن نخواهند بود.

همچنین شرکت حمل و نقل مسافربری قزاقستان استفاده از ماسک را در امکان شلوغ توصیه داده است.

علاوه بر این، شرکت راه آهن روسیه در پایگاه اینترنتی خود در مورد از سرگیری حرکت ۵ قطار دیگر در ماه ژوئن، از جمله در مسیر آلماتی – ساراتف، قراغندی – سامارا، آلماتی – نواسیبیرسک، قراغندی – اومسک و آلماتی – کازان، خبر داده است.

بنابر این گزارش، برای ورود مسافران از قزاقستان، تمامی شهروندان خارجی و افراد بدون تابعیت، به استثنای اتباع کشور‌های عضو اتحادیه اقتصادی اورآسیا (ارمنستان، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان) باید گواهینامه سلامت و نتیجه تست منفی کرونا (کاغذی یا نسخه دیجیتالی آن در برنامه تلفن همراه «بدون کووید ۱۹ سفر می‌کنم») صادر شده نه بیشتر از ۲ روز قبل از ورود به قلمرو این کشور، در دست داشته باشند.

منبع: خبرگزاری فارس

عناوین برگزیده