تاریخ: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۰۴
بازدید: ۱۳۵
کد خبر: ۲۵۵۹۵۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

رشد ۴ درصدی شاخص بورس در هفته‌ای که گذشت

‌می‌متالز - شاخص بورس در هفته‌ای که گذشت با ۵۸ هزار واحد افزایش، معادل ۴ درصد رشد کرد.

به گزارش می‌متالز، در جریان معاملات بازار سرمایه در هفته گذشته طی ۵ روز معاملاتی تعداد ۵۲ میلیارد و ۱۱۴ میلیون انواع اوراق بهادار به ارزش ۳۲۹ هزار و ۴۱۷ میلیارد ریال در بیش از ۲ میلیون و ۹۲۲ هزار و ۸۴۵ دفعه مورد معامله قرار گرفت که حجم، ارزش و نوبت‌های معاملات به ترتیب ۲.۶۶ درصد کاهش، ۱۸.۹۴ درصد افزایش و ۹.۷۴ درصد رشد را نسبت به هفته قبل‌تر تجربه کردند.

این درحالی است که تعداد ۵۱۷۲ میلیون واحد از صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش کل بیش از ۸۵ هزار و ۶۹۶ میلیارد ریال نیز در هفته گذشته مورد معامله قرار گرفت که به ترتیب با ۳۶.۵۱ و ۴۲.۰۵ درصد افزایش همراه شدند.

این گزارش می‌افزاید: شاخص بورس در پایان معاملات هفته گذشته با ۵۸ هزار و ۱۵۸ واحد افزایش، معادل ۴ درصد رشد کرد و به رقم یک میلیون و ۵۱۲ هزارو ۲۸۷ واحد رسید و شاخص کل هموزن نیز با ۱۸ هزار و ۴۷۳ واحد افزیش، معادل ۴.۸۲ درصد رشد کرد و رقم ۴۰۱ هزار و ۴۳۷ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص بازار اول هم در این مدت با ۱۱ هزار و ۴۲ واحد افت به رقم ۱۱۳۰ هزار و ۴۷۷ واحد و شاخص بازار دوم با ۷ هزار و ۱۵۷ واحد کاهش، به عدد ۲ میلیون و ۷۲۵ هزار و ۹۱۷ واحد رسیدند که به این ترتیب شاخص بازار اول با ۰.۹۷ درصد افت و شاخص بازار دوم با ۰.۲۶ درصد کاهش همراه شدند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده