تاریخ: ۳۱ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۵۰
بازدید: ۱۷۳
کد خبر: ۲۵۶۱۶۹
سرویس خبر : آهن و فولاد

اقدامات متنوع قرنطینه در چین، بازار‌های فولاد را روی پای خود نگه می‌دارد

‌می‌متالز - منابع خبری گزارش دادند که رویکرد‌های متنوع برای انجام قرنطینه کووید- ۱۹ در مراکز صنعتی و اقتصادی بزرگ چین، بازار‌های فولاد داخلی را روی پای خود نگه داشته است.

پایان قرنطینه شهر‌های بزرگ چین

به گزارش می‌متالز، حمل و نقل محموله‌های فله خشک فولاد و مواد خام فولادسازی در برخی از بازار‌های کلیدی، به ویژه در مرکز کووید- ۱۹ شانگ‌های و مرکز تولید فولاد تانگشان، همچنان چالش برانگیز است. این امر به ویژه با توجه به اینکه مقامات در سطح استان، شهر و شهرداری رویکرد‌های متفاوتی را برای قرنطینه و قرنطینه Covid-۱۹ ارائه کرده‌اند، صادق است.

کمیسیون اقتصادی و فناوری اطلاعات شهرداری روز شنبه ۱۶ آوریل اعلام کرد که شانگهای، شهری که بیشترین آسیب را از تعداد موارد انبوه کووید- ۱۹ دیده است، قصد دارد به تدریج کار شرکت‌های کلیدی را از سر بگیرد.

وزارت صنعت و فناوری اطلاعات همچنین در ۱۵ آوریل گفت که شانگ‌های باید از سرگیری کار و تولید ۶۶۶ شرکت کلیدی درگیر در صنعت مدار‌های مجتمع، خودروسازی، تولید تجهیزات و زیست پزشکی اطمینان حاصل کند.

معاون نخست وزیر هی لیو در سخنرانی ۱۸ آوریل از دولت‌های محلی خواست که تدارکات خود را بهبود بخشند، که این اتفاق نشان می‌دهد باید تعداد کافی مجوز لجستیکی یکپارچه ملی صادر و استفاده شود.

معاون نخست وزیر گفت: نتایج آزمایش اسید نوکلئیک کووید ۱۹ در سراسر کشور ظرف ۴۸ ساعت مشخص می‌شود و تا مشخص شدن نتیجه آزمایش عبور و مرور وسایل نقلیه تجاری و رانندگان نباید انجام شود. وی همچنین اعلام کرد که قرارداد‌های آتی فروش با اعلام او اندکی افزایش یافته است، هرچند بازار‌های نقدی فیزیکی آرام باقی مانده اند.

بازار میلگرد داخلی چین

پرمعامله‌ترین قرارداد میلگرد اکتبر در بورس آتی شانگ‌های در روز دوشنبه با قیمت ۵۰۶۳ یوان (۷۹۵ دلار) در هر تن بسته شد که نسبت به جمعه ۱۴ یوان در هر تن افزایش داشت.

ارزیابی قیمت میلگرد فولاد داخلی چین شرقی سابق بین ۵۰۵۰ تا ۵۰۸۰ یوان در هر تن بود که نسبت به روز جمعه بدون تغییر بود.

یک تحلیلگر صنعت گفت: فعالان بازار به دلیل محدودیت‌های کم انتظار تقاضای بیشتری برای فولاد دارند، بنابراین معاملات آتی آهنی اندکی افزایش یافت.

هنوز لجستیک محصولات فولادی از سر گرفته نشده

یکی دیگر از تحلیلگران صنعت گفت: تجارت در بازار فیزیکی ضعیف است، زیرا لجستیک محصولات فولادی از سر گرفته نشده است.

همچنین برخی از تاجران در شانگ‌های گفتند که انبار‌های آن‌ها همچنان بسته است و ممکن است لزوماً بلافاصله باز نشوند.

یک تاجر در این شهر گفت: “فولاد صنعت کلیدی برای شانگ‌های نیست، بنابراین باید چند روز دیگر منتظر بمانیم تا لجستیک از سر گرفته شود. ”

تانگشان، مرکز تولید فولاد شمال چین، در ۱۷ آوریل دوباره وارد قرنطینه شد و چهار منطقه و یک شهرستان بزرگراه‌های خود را مسدود کردند و باعث مشکلات حمل‌ونقل برای برخی کارخانه‌های فولاد شد.

یک منبع کارخانه فولاد در هبی گفت: در حالی که عملیات حمل و نقل در منطقه تانگشان از هفته گذشته نشانه‌هایی از بهبود را نشان داده است، بسیاری از کارخانه‌های فعال در منطقه هبی با مشکلاتی در عملیات حمل و نقل مواجه هستند.

وی افزود: برخی از کارخانه‌ها به دلیل محدودیت‌های موجود در حمل و نقل به ویژه برای سفر‌های بین استانی قادر به تهیه مواد خام نیستند.

با این حال، برای برخی دیگر از کارخانه‌های فولاد در تانگشان، عرضه مواد خام و فروش محصولات فولادی تحت تأثیر این دور قرنطینه قرار نگرفته است.

ممکن است تأثیر آن بر لجستیک یا تولید محدود باشد. در ماه گذشته در تانگشان، چندین بار قرنطینه انجام و لغو شده است.

یک منبع کارخانه در هبی گفت: این احتمال وجود دارد که مردم از قبل برای محدودیت‌ها آماده باشند.

یک منبع خرید سنگ آهن در شمال چین گفت: این محدودیت‌ها در حال حاضر چیز جدیدی نیست. کارخانه‌ها قبلاً مجوز‌های مناسبی برای زنجیره لجستیک خود برای ادامه فعالیت دریافت کرده‌اند.

یک تاجر مستقر در سنگاپور گفت: تأثیر قرنطینه فعلی محدود به نظر می‌رسد، به ویژه با وجود محدودیت‌های حرکتی که بر کارگرانشان اعمال شده، برخی کارخانه‌ها در تانگشان همچنان فولاد تولید می‌کنند.

وی در ادامه گفت: به نظر نمی‌رسد لجستیک تاثیر زیادی داشته باشد. تنها دلیل واکنش قیمت‌های سنگ آهن این است که موارد کووید- ۱۹ به شدت افزایش یابد یا از کنترل خارج شود و دولت تمام تولیدات را در کارخانه‌ها متوقف کند، اما این چشم‌انداز شدید همچنان نامشخص است.

یک تاجر فولاد در تانگشان گفت: فعالیت‌های تجارت فولاد تخت در تانگشان پس از، از سرگیری تدارکات برای پایان قرنطینه سراسری شهر در ۱۱ آوریل، احیا شده است، حتی اگر بخشی از شهر دوباره وارد قرنطینه شود.

شهر Handan، یکی دیگر از قطب‌های تولید فولاد در شمال چین، نیز اقدامات قرنطینه را اجرا کرده است.

تحویل سنگ آهن با قطار امکان پذیر است، اما خارج کردن محصولات نهایی از کارخانه‌ها دشوارتر بوده است، زیرا حمل و نقل کامیون به دلیل کووید- ۱۹ با محدودیت‌های سخت‌تری مواجه است.

منبع: آرتان پرس

عناوین برگزیده