تاریخ: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۵۰
بازدید: ۱۱۸
کد خبر: ۲۵۶۱۷۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

افتخاری جدید برای جامعه کارگری سیستان و بلوچستان/شرکت سیمان خاش واحد کار نمونه کشوری شد

‌می‌متالز - سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان از انتخاب شرکت صنایع سیمان خاش بعنوان واحد کار نمونه در سطح کشور خبر داد.

به گزارش می‌متالز، «حامد آرامش» در تکمیل این خبر اظهار داشت: بر اساس ارزیابی داوران سی و سومین جشنواره امتنان از کارگران، گروه‌های کار و واحد‌های نمونه کار که در سال ۱۴۰۰ انجام شد، شرکت صنایع سیمان خاش تولید کننده انواع سیمان‌های پرتلند بعنوان واحد‌های کار نمونه کشور در بخش صنعت انتخاب شد.


وی بیان کرد: وضعیت فعالیت شرکت، میزان اشتغالزایی، میزان تولید و ضایعات تولید، رعایت ضوابط و استاندارد‌های کیفیت و محیط زیست، اقدامات فرهنگی و خدمات رفاهی، برنامه‌های توسعه‌ای و آموزش منابع انسانی، برنامه‌های پیشگیری از کرونا و واکسیناسیون کارگران از جمله معیار و شاخص‌های ارزیابی در این بخش از جشنواره ملاک قرار گرفته است.


سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان یادآور شد: همچنین سیستان و بلوچستان سال گذشته در بین خانه‌های بهداشت کارگری و کارفرمایان سلامت محور در سطح کشور خوش درخشید.


آرامش افزود: بر این اساس، خانه بهداشت کارگری شرکت آویسا پارسه زابل بعنوان خانه بهداشت کارگری برتر و شرکت پلیمر پاکت پرند زاهدان نیز بعنوان کارفرمای سلامت محور برتر در سطح کشور انتخاب شدند.


وی تصریح کرد: قرار است با حضور مسوولان ارشد کشور در هفته کار و کارگر امسال، از برگزیدگان ملی جشنواره امتنان در بخش‌های مختلف تجلیل شود.


وی به فرایند برگزاری سی و سومین جشنواره استانی امتنان از کارگران، گروه‌های کار و واحد‌های کار نمونه استان هم اشاره کرد و افزود: در طی بازه زمانی اعلام شده برای ثبت نام گروه‌های هدف در سامانه جشنواره، در مجموع ۸۸۴ طرح ثبت نام کردند که ۱۰۰ طرح به مرحله داوری نهایی رسید.


سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: پس از بازدید‌های میدانی و ارزیابی نهایی، ۹ طرح در بخش‌های سه گانه جشنواره بعنوان "برتر" شناخته شدند که از آن‌ها در هفته کار و کارگر سال جاری تجلیل می‌شود.


آرامش اظهار داشت: جشنواره امتنان هر ساله با هدف تجلیل از کارگران، گروه‌های کاری و واحد‌های کار نمونه و به منظور ترویج و تقویت فرهنگ کار در سه بخش: صنعت، خدمات و کشاورزی برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری شبستان

عناوین برگزیده