تاریخ: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۰۹
بازدید: ۱۷۲
کد خبر: ۲۵۶۹۵۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
نسبت به دوره مشابه گذشته؛

«وگستر» از زیان به سود رسید

‌می‌متالز - شرکت گسترش سرمایه‌گذاری ایرانیان در دوره ۱۲ ماهه منتهی به ۲۹ اسفند ماه ۱۴۰۰، به ازای هر سهم خود ۳ هزار و ۳۷۶ ریال زیان شناسایی کرد. این شرکت در دوره مشابه در سال گذشته سود هر سهم را ۴ هزار و ۹۰۰ ریال اعلام کرده بود.

به گزارش می‌متالز، شرکت گسترش سرمایه‌گذاری ایرانیان با سرمایه ۴۰۰ میلیارد ریال، صورت‌های مالی ۱۲ ماهه دوره مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ را به صورت حسابرسی نشده منتشر کرد.

شرکت گسترش سرمایه‌گذاری ایرانیان در دوره یاد شده، مبلغ یک هزار و ۳۵۰ میلیارد و ۵۴۹ میلیون ریال سود خالص محقق کرد و بر این اساس مبلغ ۳ هزار و ۳۷۶ ریال سود به ازای هر سهم خود شناسایی کرد.

این شرکت فرابورسی سود انباشته پایان دوره را با کاهش ۷۲ درصدی نسبت به دوره مشابه گذشته، مبلغ ۵۹۸ میلیارد و ۴۷۶ میلیون ریال اعلام کرده است.

یادآوری می‌شود "وگستر" در دوره ۱۲ ماهه سال مالی منتهی به ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ (حسابرسی شده)، سود هر سهم را مبلغ ۴ هزار و ۹۰۰ ریال و سود خالص را یک هزار و ۹۵۹ میلیارد و ۸۳۸ میلیون ریال قید کرده است.

همچنین براساس این گزارش، ارزش بازار شرکت گسترش سرمایه‌گذاری ایرانیان در دوره یاد شده، با کاهش یک هزار و ۱۰۹ میلیارد و ۴۷۸ میلیون ریال به یک هزار و ۴۴۹ میلیارد و ۷۰ میلیون ریال رسید. بهای تمام شده این شرکت نیز با افزایش ۸ میلیارد و ۸۲۷ میلیون ریال معادل ۲ هزار و ۶۶۲ میلیارد و ۳۳۰ میلیون ریال محاسبه شد.

"وگستر" تعدادی از سهام چند شرکت بورسی را با بهای تمام شده معادل ۲ هزار و ۸۸۷ میلیارد و ۹۱۰ میلیون ریال به مبلغ معادل ۲ هزار و ۹۰۴ میلیارد و ۵۳۴ میلیون ریال واگذار کرد و از این بابت مبلغ ۱۶ میلیارد و ۶۲۴ میلیون ریال سود کسب کرد.

شرکت گسترش سرمایه‌گذاری ایرانیان طی این دوره تعدادی از سهام چند شرکت بورسی را با بهای تمام شده ۲ هزار و ۹۸ میلیارد و ۸۸۲ میلیون ریال خریداری کرد.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

عناوین برگزیده