تاریخ: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۲۱
بازدید: ۲۴۲
کد خبر: ۲۵۷۹۱۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بازدید سرپرست اداره‌کل صمت آذربایجان‌غربی از دو واحد صنعتی

‌می‌متالز - سرپرست اداره‌کل صمت آذربایجان‌غربی ضمن بازدید از دو واحد صنعتی مستقر در شهرک صنعتی فاز ۲ ارومیه گفت: در فروردین ماه امسال ۶۱ فقره جواز تأسیس در استان برای ایجاد و یا توسعه واحد‌های صنعتی با حجم سرمایه گذاری بیش از ۶ هزار و ۹۳ میلیارد ریال صادر شده است و پیش بینی می‌شود زمینه اشتغال در این واحد‌ها برای هزار و ۱۸۵ نفر مهیا شود.

به گزارش می‌متالز، عبدالحمید سرتیپی اضافه کرد: تا پایان فروردین ماه امسال ۱۰ واحد صنعتی با دریافت پروانه بهره برداری ایجادی و توسعه‌ای با حجم سرمایه گذاری بیش از ۱۷۷ میلیارد و ۲۹۴ میلیون ریال مورد بهره برداری قرار گرفتند که با راه اندازی این واحد‌های تولیدی صنعتی زمینه اشتغال مستقیم برای ۷۳ نفر فراهم شده است.

وی در خصوص واحد‌های بازدید شده تصریح کرد: طرح یکشنبه‌های تولید برای تسریع در حل موانع و مشکلات واحد‌های تولیدی صنعتی برابر برنامه از پیش تعیین شده برگزار می‌شود و براساس آن از ۲ واحد صنعتی در شهرک صنعتی فاز ۲ ارومیه بازدید شد.

سرپرست اداره‌کل صمت آذربایجان‌غربی اضافه کرد: واحد صنعتی تولید ابزار دنده ایرانیان در سال ۱۳۹۶ اقدام به دریافت جواز تأسیس کرده و در سال ۱۳۹۷ با حجم سرمایه گذاری بیش از ۲۵۰ میلیارد ریال در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۳۸۰ متر مربع برای تولید سوزن خانکش که مورد مصرف ماشین آلات صنعتی قرار می‌گیرد افتتاح و زمینه اشتغال مستقیم را برای ۳۰ نفر فراهم کرده است.

سرتیپی عنوان کرد: شرکت تعاونی ۱۵۴ افزار کارا دیگر واحد صنعتی مورد بازدید بود که این واحد صنعتی در سال ۱۳۷۵ برای دریافت جواز تأسیس اقدام کرده و در سال ۱۳۸۶ با حجم سرمایه گذاری بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال در زمینی به مساحت چهار هزار و ۲۰۰ متر مربع و ایجاد اشتغال مستقیم برای ۱۵ نفر، انواع قطعات ماشین آلات صنایع غذایی و قطعات هواپیمای فوق سبک را تولید می‌کند و مورد افتتاح و بهره برداری قرار گرفته است.

گفتنی است در این بازدید نسبت به تسهیل و رفع موانع موجود در این واحد‌های صنعتی تصمیمات لازم گرفته و از سوی استاندار آذربایجان‌غربی برای اجرا به مدیران مرتبط ابلاغ شد.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده