تاریخ: ۱۳ دی ۱۳۹۷ ، ساعت ۰۰:۱۱
بازدید: ۱۹۷
کد خبر: ۲۵۷۹۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رئیس سازمان نظام‌مهندسی معدن:

صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی ریسک اکتشاف را پوشش می‌دهد/ نظام‌مهندسی با معاون علمی ریاست جمهوری جلسه خواهد داشت

می متالز - صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی و سازمان نظام‌مهندسی برای استفاده از خدمات مشترک در خصوص بررسی کارشناسی صدور بیمه‌نامه به متقاضیان بیمه‌نامه‌های معدنی و نظارت بر اجرای بیمه‌نامه‌های صادره، تفاهم‌نامه‌ای منعقد کردند.
صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی ریسک اکتشاف را پوشش می‌دهد/ نظام‌مهندسی با معاون علمی ریاست جمهوری جلسه خواهد داشت

به گزارش می متالز، داریوش اسماعیلی، رئیس سازمان نظام‌مهندسی معدن از جزئیات این تفاهم‌نامه گفت و عنوان کرد: صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی بناست افراد حقیقی و حقوقی که فعالیت اکتشافی دارند را بیمه کند تا در صورت به نتیجه نرسیدن اکتشاف، خسارت وارده را بپردازند و به عبارتی ریسک اکتشاف را پوشش دهند. بعلاوه اینکه برای ضمانت‌های بانکی که در راستای گرفتن وام در استخراج و اکتشاف تعلق می‌گیرد، بیمه‌نامه‌ای به جای تضمین بانکی صادر کنند.

اسماعیلی افزود: نظام‌مهندسی در همکاری با صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی بناست بررسی کارشناسی صدور بیمه‌نامه به متقاضیان بیمه‌نامه‌های معدنی و نظارت بر اجرای بیمه‌نامه‌های صادره را عهده‌دار شود و بر اساس درخواست متقاضی یا صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی، پذیرش و یا تکمیل مدارک متقاضیان استفاده از خدمات صندوق را عهده‌دار شده و در پروسه بررسی کارشناسی، از کارشناسان واجد شرایطی، برای بررسی طرح‌ها و مدارک استفاده کند.

رئیس نظام‌مهندسی تشریح کرد: از سوی دیگر صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی نیز، موظف به راه‌اندازی و استفاده از سامانه انتخاب تصادفی کارشناسان معرفی‌شده از طرف سازمان نظام‌مهندسی شد. به‌طوری‌که سازمان نظام‌مهندسی افراد را با توجه به رشته، تخصص و درجه پروانه و سطح تصحیلات به صندوق معرفی می‌کند و به‌صورت انتخاب تصادفی کارشناسان برای بررسی فرستاده می‌شوند. نهایتاً نتیجه در کمیته فنی صندوق بیمه اعلام شده و در همین کمیته نیز فرد ثابتی از نظام‌مهندسی از جانب این مجموعه حضور خواهد داشت و نهایتاً برای تسهیلاتی که به متقاضی تعلق می‌گیرد تصمیم‌گیری می‌کنند.

اسماعیلی افزود: این تفاهم نامه اتفاقی درست و تاثیرگذار خواهد بود.

وی در ادامه گفت: نظام‌مهندسی تفاهم‌نامه‌های دیگری را نیز پیگیری می‌کند. نظام‌مهندسی با وزارت نیرو و شرکت تهیه و تولید مواد معدنی و شستا (با دستور وزیر صمت) و شرکت سرمایه‌گذاری غدیر جلساتی داشته که تفاهم‌نامه‌هایی را در پی خواهد داشت. بعلاوه اینکه فردا (روز یکشنبه) با آقای دکتر ستاری، معاون علمی ریاست جمهوری جلسه‌ای در همین راستا خواهیم داشت.

عناوین برگزیده