تاریخ: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۵۶
بازدید: ۸۵
کد خبر: ۲۵۸۳۴۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

تغییر قیمت زغال سنگ کک در بازار‌های استرالیا و چین

‌می‌متالز - قیمت زغال سنگ کک با کیفیت بالا در روز دوشنبه (۹ می) در بازار فوب استرالیا به دلیل عرضه نسبتاً محدود افزایش یافت، در حالی که قیمت زغال سنگ کک در بازار cfr چین در بحبوحه جو نزولی بازار و در روند نزولی قیمت کک داخلی چین با کاهش همراه بود.

ارزیابی شاخص قیمت زغال سنگ کک

به گزارش می‌متالز، قیمت زغال سنگ کک با کیفیت بالا ۵۱۸.۴۳ دلار در هر تن فوب DBCT ارزیابی شد که افزایش ۱.۵۰ دلاری در هر تن را تجربه نمود.

در همین حال، ارزش زغال سنگ کک سخت با گرید ممتاز ۵۰۶.۲۶ دلار در هر تن Cfr جینگتانگ تخمین زده شد که با کاهش ۶.۳۲ دلاری در هر تن همراه بود.

بر اساس داده‌های منتشر شده، قیمت زغال سنگ کک سخت ۴۸۰.۲۲ دلار در هر تن فوب DBCT، برآورد شد که تغییری نداشت. در حالی که ارزش همین محصول ۴۶۴.۷۳ دلار در هر تن Cfr جینگتانگ بوده و با کاهش ۱۲.۱۴ دلاری در هر تن همراه بود.

در بازار فوب استرالیا نیز، یک محموله ۷۵۰۰۰ تنی زغال سنگ سخت با نوسان متوسط ​​در روز دوشنبه در پلت فرم Branded با قیمت ۳۹۷ دلار و در پلت فرم Globalcoal با قیمت ۵۱۸ دلار به ازای هر تن فوب استرالیا عرضه شد.

علاوه بر این، ماه ژوئن یک محموله ۸۰۰۰۰ تنی از زغال سنگ کک سخت کم حجم Peak Downs با قیمت ۶۱۰ دلار در هر تن فوب استرالیا و قیمت پیشنهادی ۵۲۰ دلار در هر تن فوب استرالیا در سکو در همان روز عرضه شد.

محدودیت معاملات زغال سنگ کک

عرضه زغال کک همچنان محدود است، زیرا با وجود محدودیت حجم‌های لحظه‌ای ایالات متحده / کانادا خریداران اروپایی ممکن است مجبور به تهیه زغال سنگ استرالیا شوند.

یک منبع تجاری در سنگاپور روز دوشنبه اعلام کرد که معامله گران بیشتر محموله‌های لحظه‌ای را خریداری کرده اند، بنابراین آن‌ها به زودی متوجه خواهند شد که در صورت داشتن نیاز‌های فوری، ممکن است چاره‌ای جز پرداخت پریمیوم برای دریافت محموله نداشته باشند.

در بازار چین، قیمت پریمیوم زغال سنگ کک سخت و زغال سنگ کک سخت در میان جو نزولی قیمت‌های کک داخلی و زغال سنگ کک، کاهش یافتند.

یک منبع تولید کننده کک در استان هبی، در روز دوشنبه اعلام کرد که میزان فروش کارخانه‌ها به دلیل قرنطینه در برخی مناطق چین رضایت بخش نبود. یک منبع تجاری در استان شاندونگ نیز معتقد است که این یک خبر منفی برای مواد خام فولادی مانند زغال سنگ کک است.

نگاهی کوتاه بر اجرای کاهش قیمت زغال سنگ کک

در بازار داخلی چین، دور اول کاهش قیمت کک توسط تولیدکنندگان کک در شمال چین به ویژه یک منبع تولید کننده کک در استان هبی، از آغاز ماه می‌تا ۸ می‌با کاهش ۲۰۰ یوانی (۳۰ دلار) در هر تن به طور کامل اجرا شد.

یک منبع تجاری در استان شاندونگ شنیده است که در همان روز، برخی کارخانه‌ها در استان شانشی دور دوم کاهش قیمت کک را (از آغاز ماه می) با پیشنهاد کاهش ۲۰۰ یوان در هر تن را اجرا نمودند و به این ترتیب روز دوشنبه قیمت زغال سنگ کک داخلی چین در استان شانشی کاهش یافت که تا حدی تحت تأثیر کاهش قیمت کک بود.

منبع: آرتان پرس

عناوین برگزیده