تاریخ: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۴۵
بازدید: ۱۱۶
کد خبر: ۲۵۸۸۵۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

مزرعه رمز ارز دیجیتال به ارزش ۱۳ میلیارد تومان در بوشهر کشف شد

‌می‌متالز - رئیس پلیس استان بوشهر از شناسایی مزرعه ماینر و کشف ۶۳۱ عدد قطعات و تجهیزات دستگاه تولید رمز ارز (ماینر) به ارزش ۱۳ میلیارد تومان خبر داد.

به گزارش می‌متالز، سردار حیدر سوسنی با تأکید بر برخورد قاطع با متخلفان اقتصادی اظهار داشت: در اجرا طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز و برخورد با خودرو‌های حمل کالای قاچاق، مأموران انتظامی استان حین گشت به ۲ دستگاه خودروی وانت حامل بار مشکوک و آن‌ها را متوقف کردند.

فرمانده انتظامی استان بوشهر افزود: در بازرسی از خودرو‌های مذکور ۱۵ دستگاه موتور کامل خارجی مستعمل خودرو‌های سبک، ۱۰ گیربکس خودرو‌های سبک که فاقد مجوز قانونی بودند کشف شد.

وی با اشاره به اینکه ارزش کالا‌های مکشوفه از سوی کارشناسان حدود ۲۱ میلیارد ریال اعلام شده است افزود: ۲ متهم در این رابطه دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

کشف ۶۳۱ تجهیزات ماینر

رئیس پلیس استان بوشهر با اشاره به کشف مزرعه رمز ارز دیجیتال خاطر نشان کرد: مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان درپی رصد اطلاعاتی، از فعالیت مزرعه استخراج غیرمجاز ارز دیجیتال در یک تالار مطلع و برای بررسی بیشتر به محل اعزام شدند.

سوسنی از کشف یک مزرعه رمز ارز دیجیتال در چغادک بوشهر خبر داد و بیان کرد: مأموران انتظامی بوشهر با همکاری کلانتری چغادک در بازرسی از این محل موفق شدند ۶۳۱ عدد قطعات و تجهیزات تولید رمز ارز (ماینر) کشف کنند.

فرمانده انتظامی استان بوشهر با بیان اینکه کارشناسان ارزش این دستگاه‌ها را ۱۳ میلیارد تومان برآورد کرده‌اند تصریح کرد: در این راستا ۲ نفر دستگیر و به مرجع قضائی معرفی شدند.

افزون بر ۳۰۰ تن کالای اساسی کشف و ضبط شده است

وی با اشاره به برخورد با احتکار کالا‌های اساسی و بررسی انبار‌ها افزود: از آغاز اجرا طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها تاکنون افزون بر ۳۰۰ تن کالای اساسی احتکار شده در استان کشف و ضبط شده است.

فرمانده انتظامی استان بوشهر از کشف کالا‌های احتکار شده از شش انبار در شهر‌های مختلف استان خبر داد و تصریح کرد: از این انبار‌ها گوشت مرغ، شکر، برنج و روغن به ارزش ۱۵ میلیارد تومان کشف و در بازار توزیع عرضه شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده