تاریخ: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۲۰
بازدید: ۱۷۶
کد خبر: ۲۵۸۹۵۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

صعود شاخص بورس به ارتفاع ۱.۶ میلیون واحد

‌می‌متالز - شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با رشد ۲۲هزار واحدی روبرو شد.

به گزارش می‌متالز، در جریان دادوستد‌های امروز بازار سرمایه بیش از ۱۲ میلیارد و ۱۰۷ میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۷ هزار و ۳۷۴ میلیارد تومان در بیش از ۹۲۳ هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد ۲۲ هزار و ۲۲۵ واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۶۰۶ هزار و ۲۵ واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نماد‌های معاملاتی شرکت‌های پتروشیمی پارس، معدنی و صنعتی گل گهر و فولاد مبارکه اصفهان شد و در مقابل شرکت‌های پالایش نفت اصفهان، ایران خودرو و پالایش نفت بندر عباس با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

بر اساس این گزارش، در بازار‌های فرابورس ایران هم با معامله ۵ میلیارد و ۱۲ میلیون ورقه به‌ارزش ۳ هزار و ۲۵۵ میلیارد تومان در ۴۶۰ هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۶۹ واحد رشد کرد و در ارتفاع ۲۱ هزار و ۶۸۹ واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نماد‌های معاملاتی سنگ آهن گهر زمین، فولاد هرمزگان جنوب و سرمایه‌گذاری صبا تامین شد و در مقابل شرکت‌های فرابورس ایران، نفت ایرانول و صنعتی بهپاک بیشترین اثر منفی را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده
پنج ضلعی مخل فضای کار
وضعیت محیط کسب‌وکار در زمستان ۱۴۰۲ از نظر فعالان اقتصادی زیرمجموعه اتاق بازرگانی بررسی شد

پنج ضلعی مخل فضای کار