تاریخ: ۰۶ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۴۱
بازدید: ۹۹
کد خبر: ۲۶۰۵۵۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تلاش برای توسعه روابط تجاری گیلان و ختلان

‌می‌متالز - رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گیلان با بیان اینکه کشور ایران علی رغم وجود تحریم توسط برخی کشورها، توانسته مبادلات تجاری خود را با روسیه بشدت افزایش دهد، گفت: امیدوار هستیم که با کمک همدیگر بتوانیم روابط تجاری و اقتصادی بین دو کشور ایران و تاجیکستان را ارتقا دهیم.

به گزارش می‌متالز، هادی تیزهوش تابان رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان گیلان که در سفر کاری تاجیکستان بسر می‌برد صبح امروز با نسیم‌جان انوروف معاون اول اتاق بازرگانی جمهوری تاجیکستان در محل اتاق بازرگانی و صنعت جمهوری تاجیکستان ملاقات کردند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان گیلان در این دیدار با تاکید بر اینکه برخی از استان‌های ایران ارتباط خوبی با جمهوری تاجیکستان دارند، اظهار کرد: ما به کشور تاجیکستان آمده‌ایم تا از نزدیک با توانمندی‌های شما آشنا شویم و تمایل داریم روابط خودمان را با شما توسعه و گسترش دهیم.

وی با بیان اینکه امضای تفاهم‌نامه همکاری بین اتاق بازرگانی گیلان و اتاق بازرگانی استان ختلان می‌تواند در توسعه روابط تجاری و اقتصادی بین دو کشور نقش مهمی داشته باشد، گفت: استان گیلان و استان ختلان از استان‌های مهم هستند که بویژه در خصوص محصولات کشاورزی می‌توانند همکاری داشته باشند.

تیزهوش تابان با بیان اینکه کشور ایران علی رغم وجود تحریم توسط برخی کشورها، توانسته مبادلات تجاری خود را با روسیه بشدت افزایش دهد، افزود: امیدوار هستیم که با کمک همدیگر بتوانیم روابط تجاری و اقتصادی بین دو کشور ایران و تاجیکستان را ارتقا دهیم.

رئیس اتاق بازرگانی گیلان از طرف تاجیکی دعوت کرد تا با یک هیات تجاری و اقتصادی به ایران و استان گیلان سفر کنند تا از نزدیک با توانمندی‌های اقتصادی و گردشگری کشورمان آشنا شوند.

معاون اول اتاق بازرگانی جمهوری تاجیکستان نیز ضمن خوش‌آمدگویی به هیئت ایرانی اظهار کرد: بسیار خوشحال می‌شویم که روابط کشورمان با کشور دوست و برادر جمهوری اسلامی ایران گسترش یابد.

نسیم‌جان انوروف با بیان اینکه لازم است پرواز مستقیم بین تهران و دوشنبه دوباره برقرار شود تا تجار و بازرگانان بتوانند به سهولت سفر کنند، گفت: جمهوری تاجیکستان دارای ۵ منطقه آزاد تجاری و اقتصادی است و در اینجا شرایط خوبی برای سرمایه‌گذاری وجود دارد و سرمایه‌گذاران ایرانی می‌توانند به راحتی در این مناطق فعالیت داشته باشند و از تسهیلات ویژه استفاده کنند.

منبع: خبرگزاری فارس

عناوین برگزیده